Farsi | English


.


مهماندوست :
كسب سهميه از المپيك دشوارتر است

 

رضا مهماندوست ، سرمربي تيم ملي تكواندو و بهترين مبي جهان در كره جنوبي ، تصريح كرد : براي اينكه روند صعودي خود را طي كنيم برنامه ريزي دقيقي را با كمكهاي ساير مربيان انجام داده ايم و با كمي بدنسازي و كارهاي استقامتي ملي پوشان از لحاظ فيزيكي خيلي سريع به شرايط ايده آل خواهند رسيد و البته در نزديك رقابتها فشار تمرينات كمتر مي شود تا نفرات شادابي لازم را كسب كرده و سهميه المپيك را با قدرت تصاحب كنند .

وي ادامه داد : معتمد و كرمي از بهترين هاي جهان هستند كه البته از تمامي مسابقات با دست پر برگشته اند در واقع او هميشه از مدال آوران ثابت تيم ملي بوده اند ولي قبول كنيم كه دلسوزترين فرد براي تيم ملي هستيم و تمايل دارد كه ملي پوشان بهترين نتيجه را در مسابقات بگيرند براي همين حساسيت زيادي در انتخاب تكواندوكاران انجام دادم و البته براي اين موضوع بررسي كرديم كه كدام يك شرايط بهتري را براي كسب مدال دارند تا اين فرصت تصاحب سهميه المپيك را از دست ندهيم .

مهماندوست افزود : چندين بار در مسابقات كسب سهميه حضور داشته ام و اعتقادم بر اين است كه اين رقابتها بسيار دشوار بوده و حتي سطحي بالاتر از المپيك دارد چون هر كشور تنها مي تواند 2 نماينده به باكو اعزام كند و طبيعي است كه بهترينهاي خود را به شياپ چانگ مي فرستند و همين موضوع كار ما را دو چندان مي كند و با توجه به سطح بالاي مسابقات هر بازي حكم فينال را براي نمايندگان ما خواهد داشت .

وي تاكيد كرد : حتي اگر در باكو هيچ سهميه اي هم نگيريم هيچ اتفاق خاصي پيش نمي آيد و مي توانيم دوباره در تايلند اين موضوع را جبران كنيم البته واقعيت اين است كه نسبت به كسب سهميه باكو نگراني دارم كه البته خوب است و هميشه كمي استرس مي تواند در رسيدن به موفقيت كمك شاياني كند .

بهترين مربي جهان خاطر نشان كرد : در تيم ملي آرامش و همدلي بسيار خوبي ايجاد شده است و در تيم مانند برادر بزرگترروند آماده سازي را زير نظر دارم و معتقدهستم كه يكي از دلايل موفقيت در مسابقات نيز همين موضوع باشد چون همه به يكديگر وابسته هستند و كنار يكديگر تلاش مي كنند تا بهترين مدالها را در اختيار بگيريم .

مهماندوست افزود : تمامي كشورها براي كسب سهميه مي آيند در گذشته تنها حريف ما كره جنوبي بود و حالا كشورهايي مثل مالي و نيجريه هم نفرات در اختيار دارند كه توانايي كسب مدال را دارند و اگر حريفان را دستكم بگيرد اطمينان داشته باشيد كه حذف خواهيم شد ولي اين راهم در نظر داشته باشيد كه همه آنها براي كنار زدن تيم ملي ما نقشه خواهند كشيد و بايد مبارزات بسيار سختي را انجام دهيم .

وي ادامه داد : زماني كه قهرمان جهان شديم ساير كشورها توجه زيادي به تيم ملي كردند و خبرنگاران هم از اين اتفاق بسيار هيجان زده بودند و كسب عنوان بهترين مربي جهان هم فقط متعلق به من نيست و افتخاري است براي تمام ورزشكاران و اهالي تكواندواست و اميدوارم باز هم تكواندو بتواند چنين موفقيتهايي را تكرا كند .

مهماندوست گفت : اين بار كره جنوبي باتمام قدرت آمده بود و حتي قهرمان المپيك خود را روي شياپ چانگ فرستاد تا از اين طريق اعتبار از دست رفته خود را جبران كندولي بازهم مغلوب شد ولي كره اي ها هيچ چاره اي ندارند و بايد قدرت تيم ملي ايران را قبول كنند و اين روند ادامه خواهد داشت مگراينكه آنها سبك خود را تغيير دهند .

وي افزود : تيم ملي بانوان نيز بايد تمام تمركز خود را روي تمرينات گذاشته و تابع مربي باشند و به هيچ موضوعي به غير از كسب سهميه المپيك فكر نكنند و تنها از اين طريق مي توانند به اهداف خود كه براي آن زحمات زيادي كشيده اند برسند . البته در اين مسير مي توانند از تجربيات تيم ملي تكواندو آقايان نيز استفاده كنند .      

 

تاريخ  ارسال:دوشنبه 2 خرداد 1390 - 11:26

کد:2089

تعداد بازديد: 535



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool