Farsi | English


.


خداحافظي چشم بادامي ها با سكوي قهرماني؛
هوگوپوشان پارس بار ديگر شايستگي ها خود را ثابت كردند

بيستمين دوره رقابت هاي تكواندوي قهرماني جهان به ميزباني شهر گيونگجو كره جنوبي برگزار شد كه بر اين اساس كره اي ها كه ميزبان اين رقابت مهم بودند بار ديگر خود را قهرمان حتمي جهان مي دانستند.
كره جنوبي كه مهد اين رشته رزمي به شمار مي رود و در 19 دوره گذشته رقابت هاي جهاني نيز به مقام نخست دست يافته بود در پايان اين پيكارها سكوي نخست را در اختيار هوگوپوشان پارس ديد.
از سال 2009 كه فدراسيون جهاني تكواندو تصميم گرفت رقابت هاي مختلف را با استفاده از هوگوهاي الكترونيكي برگزار كند شرايط براي رسيدن تيم ايران به مقام نخست در رقابت هاي مختلف فراهم تر از گذشته شد.
طي ساليان گذشته كره اي ها كه نفوذ فراواني در فدراسيون جهاني دارند هرگاه موقعيت قهرماني خود را در مسابقات آسيايي و جهاني مي ديدند با استفاده از نفوذ داوري به عنوان نخست رسيده و بارها حق جوانان ايراني را پايمال كردند.
نمونه بارز اين مشكلات در مسابقات جهاني دانمارك، بازي هاي آسيايي دوحه و چندين رقابت ديگر ديده شد.
اما اعتراض كشورهاي ديگر مبني بر ناداوري ها باعث شد تا هوگوي الكترونيكي به كار گرفته شود و شايد زماني كه مسوولان كره اي فدراسيون جهاني با اين مساله موافقت كردند هيچگاه گمان نمي بردند كه استفاده از هوگوهاي جديد باعث شود تا حكومت آنها در مسابقات مختلف به پايان برسد و اين تيم ايران باشد كه در عرصه هاي گوناگون قهرمان شود.
قهرماني در مسابقات آسيايي قزاقستان، جام جهاني چين و بازي هاي آسيايي گوانگجو توسط ايراني ها ترس را در وجود چشم بادامي ها انداخت به طوريكه از همان ابتداي رقابت هاي جهاني 2011 تيم هاي ايران، اسپانيا و تركيه گوي سبقت را از كره اي ها ربودند و هر چند ميزبان پرافتخار در نهايت به عنوان نايب قهرماني رسد اما نتوانست مانعي براي رسيدن هوگوپوشان ايران اسلامي به قله افتخار باشد.
با اين اوصاف تيم ملي تكواندوي ايران طي 2 سال اخير تمامي عنوان هاي قهرماني مسابقات گوناگون را كسب كرد تا با قاطعيت كره جنوبي را كنار زده و نام خود را به عنوان برترين تيم آسيا و جهان مطرح كند.
تيم ملي ايران كه پنج عنوان نايب قهرماني جهان را در كارنامه خود دارد در نهايت به حق واقعي خود رسيد و به عنوان نخست دست يافت تا از اين پس قدرت اول جهان به شمار برود.
يكي ديگر از عواملي كه سبب موفقيت تيم ملي ايران شده است، اعتماد مسوولان فدراسيون تكواندوي ايران به كادر فني جوان و پرتلاش تيم ملي بود كه ثمره آن نيز ديده شد.
رضا مهماندوست سرمربي تيم ايران كه حالا پرافتخارترين مربي تكواندوي كشور محسوب
مي شود با كمك بيژن مقانلو و مجيد افلاكي كادر فني بسيار مقتدري را تشكيل داده كه با ايجاد نظم در اردوها و مسابقات انتخابي شرايطي را به وجودآوردند كه تيم ايران هيچگاه به ستاره هاي خود متكي نباشد و با تركيبي يكدست در رقابت هاي مختلف افتخار آفريني كند.
مهماندوست كه سال گذشته عنوان بهترين مربي آسيا را كسب كرد هم اكنون و در پايان مسابقات جهاني به عنوان برترين مربي جهان برگزيده شد تا افتخاري ديگر را براي خود و تكواندوي كشور به ارمغان بياورد.
تيم هشت نفره ايران با هدايت مهماندست با 3 مدال طلاي عليرضا نصرآزاداني، فرزاد عبدالهي، يوسف كرمي و يك مدال نقره محمدباقري معتمد و 2 مدال برنز ميثم باقري و كوروش رجلي به عنوان قهرماني رسيد كه در اين بين مدال طلاي كاپيتان كرمي كه در روز آخر و با غلبه بر نماينده كره جنوبي به دست آمد حكم قهرماني تيم ايران را امضا كرد.
ياسين اكبر نتاج تكواندوكار جوان و بي تجربه ايران در اين مسابقات به مدالي نرسيد و رضا نادريان هم همچون اكثر رقابت هاي مهم دست خالي به كشور بازگشت.
شايد تنها نكته منفي تيم ايران در مسابقات جهاني كره جنوبي عدم مدال آوري تيم بانوان بود چراكه تيم چهار نفره كشورمان نتوانست به مدالي دست يافته و طلسم عدم موفقيت در عرصه هاي جهاني را بشكند.
اين تيم چند صباحي است كه با هدايت مربي اهل كره جنوبي فعاليت مي كند و هر چند بانوان نسبت به گذشته عملكرد مناسبتري داشته و خود را به مراحل پاياني نزديكتر كردند اما بازهم در مدال آوري ناكام بوده تا نشان بدهند نياز بيشتري به تلاش و برنامه زيري دارند.
تيم ايران 2 ماه ديگر بايد در رقابت هاي كسب سهميه المپيك باكو شركت كند و انتظار مي رود كه هوگوپوشان كشورمان در همين رقابت چهار سهميه المپيك لندن را كسب كرده و آماده افتخار آفريني در لندن باشند.
تيم ايران طي هر 3 دوره گذشته المپيك مدال آوري كرده است و از حالا تكواندوي كشورمان در كنار كشتي پر اميدترين تيم ورزشي كشور در بزرگترين روديداد ورزشي كشور محسوب مي شود.
(از: امير ميرزاييان)

تاريخ  ارسال:شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 15:2

کد:2047

تعداد بازديد: 549



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool