Farsi | English


.


با مدال آوران كره جنوبي

 

در تيم ملي تكواندو و در وزن دوم ياسين اكبر نتاج قرار گرفته و او مي تواند با تجربيات ارزشمندي كه در مسابقات جام جهاني كسب كرده در اين پيكارها شايستگي هاي خود را به نمايش بگذارد البته ياسين اكبر نتاج در جهان تكواندوكار شناخته شده اي نيست و اين در واقع براي او فرصتي طلايي محسوب مي شود تا بدون هيچ حساسيتي پله هاي قهرماني را طي كند او بايد در روز اول مسابقات يعني 11 ارديبهشت ماه وارد شياپ چانگ شده و مبارزات خود را آغاز كند البته هميشه اولين مبارزات با سختي هايي همراه است ولي بدون شك اكبر نتاج با قابليت هاي بالايي كه دارد حتماً يكي از فيناليست ها خواهد بود .

 

اما در روز دوم پيكارها براي تكواندوايران روز تعيين كننده اي خواهد بود چون سه نماينده كشورمان مقابل حريفان خود ظاهر خواهند شد كه در بخش مردان فرزاد عبدالهي است كه در اين دوره تبديل به تكواندوكاري با تجربه شده است او تاكنون با تكواندوكاران مطرحي چون استيون لوپز مبارزه كرده و نفرات قدرتمندي را نيز شكست داده و با اين سابقه مربيان حساب ويژه اي را روي اين تكواندوكار باز كرده اند ولي در بخش بانوان نيز پريسافرشيدي و سمانه شش پري هم مبارزات خود را انجام خواهند داد .

 

پريسا فرشيدي كه تاكنون مدال برنز آسيا و مدال نقره بازيهاي آسيايي گوانگژو را در كارنامه خود ثبت كرده بدون شك حريفي خطرناك براي ساير تكواندوكاران در وزن ششم محسوب مي شود و البته سمانه شش پري نيز حرفهاي بسياري در وزن سوم خواهد داشت چون تاكنون در مسابقات مختلفي حضور داشته و دراين مدت تبديل به تكواندوكاري با تجربه شده است به نحوي كه مربيان تيم ملي نيز اميدهاي فراواني به او دارند .

 

در روز سوم پيكارهاي جهاني محمد باقري معتمد در وزن چهارم يكي از چهره هاي اصلي تيم ملي است چون توانسته در پيكارهاي 2009 دانمارك تنها مدال طلا را براي كاروان تكواندوكشور به ارمغان بياورد و در واقع او انگيزه بسيار زيادي دارد كه از عنوان دور گذشته خود دفاع كند او كه در بازيهاي آسيايي گوانگژونيز به مدال طلا رسيد امروز تبديل به چهره اي شناخته شده در دنياي تكواندو شده و حتماً حريفان با قدرت و هوشياري دو چندان مقابل او ظاهر خواهند شد و ناگفته نماند كه در اين روز راحله آسماني و سوسن حاجي پور نيز روي شياپ چانگ خواهند رفت .

 

روز چهارم مسابقات با حضور عليرضا نصر آزاداني و ميثم باقري همراه خواهد بود اين دو مبارز نيز ازانگيزه و توانايي بالايي برخوردار هستند و تلاش مي كنند كه هر چند در اوزاني شلوغ قرار گرفته اند ولي پاسخ اعتماد مربيان تيم ملي را خواهند داد .

 

در روز پنجشنبه يوسف كرمي به همراه رضا نادريان مقابل حريفان قرار خواهند گرفت كرمي به دنبال ثبت ركوردي جديد براي خود است بدون شك انگيزه بالايي دارد تا با مدال طلا جزء پر مدال آورترين در مسابقات جهاني شود او با طلاي بازيهاي آسيايي اعلام كرد كه كسب مدال طلاي المپيك نهايت آرزوي او است و نادريان نيز كه كم كم جايگاه خود را در تيم ملي ثابت كرده است يكي ديگر از اميدهاي طلايي كادر مربيان محسوب مي شود .

 

اما در روز پاياني كوروش رجلي مقابل حريفان خواهد ايستاد او در سالهاي 2009 و 2008 موفق شده در سكوي نخست آسيا قرار بگيرد و در سالهاي 2009 و 2010 نيز مدال نقره و طلا را كسب كرده است كه همه اينها نشان مي دهد كه رجلي مي تواند به عنوان آخرين تكواندوكار در مسابقات نقش كليدي را در جايگاه تيم ملي ايفا كند .

 

گفتني است تيم ملي تكواندو روز 18 ارديبهشت ماه وارد كشورمان خواهد شد .

 

پيام جوانبخت

 

تاريخ  ارسال:شنبه 10 ارديبهشت 1390 - 11:21

کد:1943

تعداد بازديد: 757



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool