Farsi | English


.


كاپيتان و نسل طلايي تكواندو؛
كرمي:مي خواهيم با دست پر از جام بيستم برگرديم

در اين بين اما، يوسف كرمي به عنوان تكواندو كاري قدرتمند و باتجربه كه بيش از يك دهه حضور مستمر در ميادين سطح اول تكواندو آسيا و جهان را در كارنامه دارد از بيشترين بخت براي كسب مدال طلا در اين ميدان سخت برخوردار است.

براي يوسف كرمي كه كاپيتاني تيم اعزامي را برعهده دارد،

مسابقات جهاني 2011 مي تواند يك وي‍ژگي خاص هم داشته باشد،

 

اگرچه خودش مي گويد تاكنون به اين موضوع فكر نكرده است!

كرمي چنانچه دراين رقابتها بتواند صاحب نشان شود، در آن صورت به جمع 6 تكواندوكاري خواهد پيوست كه در طول 38 سال برگزاري اين بازيها موفق شدند بيش از 3 بار سكوهاي رقابتهاي جهاني را زير پاي خود ديدند.

 

به بهانه پيكارهاي جهاني تكواندو با يوسف كرمي گفت وگويي را ترتيب داديم كه در ادامه مي خوانيد :

 

*آقاي كرمي، از اردوهاي آماده سازي تيم ملي تكواندو چه خبر ؟

 

از آنجاكه مسابقات جهاني بخاطر حضور برترينهاي تكواندو دنيا ميداني سخت و دشواري است ،اما خوشبختانه اردوها به طور مستمر در حال پيگيري است و تمامي اعضاي تيم ملي با هدف حضور موفق در مسابقات جهاني كره تمرينات خود را به شدت پيگيري مي كنند . من هم به نوبه خودم دراين اردو بيش از 6 ساعت تمرين مي كنيم تا انشاء الله بتوانيم دست پر به ايران باز گرديم .

 

*مسابقات جهاني كره را چگونه مي بينيد ؟

 

به اعتقاد من رقابتهاي جهاني تكواندو كه هر دو سال يكبار برگزار مي شود، از بازي هاي المپيك هم سنگين تر است، چراكه بهترين ها و حرفه اي ترين تكواندو كاران جهان در اين مسابقات به مصاف هم مي روند.بواقع شياپچانگ جهاني، ميداني است كه تجربه حرف اول و آخر را در آن مي زند كه هر گونه سهل انگاري مي تواند به ضرر بهترين هاي اين رشته دراين ميدان تمام شود.

 

* آيا ميزباني كره جنوبي كه خود يكي از مدعيان جدي قهرماني است، مي تواند اين مسابقات را تحت تاثير خود قرار دهد؟

 

همه ما مي دانيم كه تكواندو كره جنوبي همواره تمام هم و غمش اين است كه در هر ميداني جام قهرماني را به خود اختصاص دهد، فرقي هم نمي كند كه كدام كشور ميزبان باشد يا مسابقات در سطحي برگزار شود. فكر مي كنم خيلي نبايد روي اين موضوع تمركز كرد ،چراكه زمينه استرس را در ورزشكار به وجود مي آورد . آنچه كه اهميت دارد كسب مدال است، اينكه كدام كشور ميزبان است يا مدعي مدال ،خيلي فرق نمي كند . تيم ملي ايران تنها به كسب مدال و حفظ جايگاهش در دنيا مي انديشد و با همين انگيزه به ميدان مي رود.

 

*به اعتقادخيلي هاتيمي كه به مسابقات جهاني 2011 مي رود در مقايسه با تيمهاي حاضر درادوار گذشته،متشكل از تكواندوكاراني نسبتاً كم تجربه تر و كم نام و نشان تري است ، آيا فكر مي كنيد با اين نفرات بتوانيم عناوين قبلي را تكرار كنيم ؟

 

من اصلا به اين موضوع اعتقاد ندارم، دوره اسم و رسم تمام شده است! ما در دوره اي از ورزش حرفه اي زندگي مي كنيم كه ميزان آمادگي حرف اول را مي زند . به نظر من اين بچه ها نسل طلايي تكواندو ايران هستند . ما با همين نفرات توانستيم براي نخستين بار در آسيا عنوان نخست را تكرار كنيم، با همين نفرات، بارها در مسابقات مختلف پرچم ايران را به اهتزاز درآورديم، اين درحالي است كه عنوان اولي آسيا با وجود ستاره هايي چون هادي ساعي بي باك افلاكي و من به دست نيامد . بايد توانمندي تك تك اين ورزشكاران را با خودشان مقايسه كنيم نبايدآنها را با ديگران مقايسه كرد. اين كار درستي نيست كه آنها را درسايه ديگران ببينيم ، چراكه هريك از اعضاي تيم ملي، ستاره هاي طلايي تكواندو ايران هستند كه مي توانند در هر رويدادي بدرخشند. ما با همين بچه ها تلاش خواهيم كرد تا در مسابقات جهان پيروز ميدان باشيم .

 

*آقاي كرمي مي دانيد چنانچه دراين رقابتها صاحب مدال شويد به جمع 6 تكواندوكاري خواهيد پيوست كه در طول 38 سال برگزاري اين بازيها موفق شدند بيش از 3 بار سكوهاي رقابتهاي جهاني را زير پاي خود ديدند؟

 

راستش از اين موضوع اطلاع نداشتم! ولي اگر چنين اتفاقي بيفتد افتخار بسيار بزرگي است ، بسيار خوشحال مي شوم كه به عنوان يك ايراني جز برترين هاي تكواندو جهان شوم. اما واقعيت اين است كه من تنها براي كسب افتخار براي كشورم در مسابقات شركت مي كنم و اگر بتوانم به اين عنوان هم دست پيدا كنم، بسيار خوشحال خواهم شد.

 

*پيش بيني شما از مسابقات جهاني كره چيست ؟

 

پيش بيني در مورد مسابقات، چندان منطقي نيست، اما من به سهم خودم تلاش خواهم كرد تا بهترين عنوان را كسب كنم، اما اگر غير از اين هم شد، مطمئن باشيد به ضعف ها و اشتباه هايم اعتراف خواهم كرد . البته به غير از طلا من به مدال ديگري راضي نمي شوم!

 

*و كلام آخر؟

 

من مي خواهم به اين نكته اشاره كنم كه ورزش حرفه اي ملزومات خاص خودش را مي خواهد. خيلي ها كه در اردوهاي تيم ملي حضور دارند، تنها كار و حرفه شان تمرين كردن و مسابقه دادن است و كار ديگر ي هم ندارند، از همين رو بعضي از قهرمانان از لحاظ معيشتي در مضيقه هستند.البته در سالهاي اخير برگزاري مراسم تجليل از قهرمانان و قدرداني از مدال آوران و همچنين توجه خاص رياست سازمان تربيت بدني به مشكلات مالي اردونشينان تيم هاي ملي پيش از بازيهاي آسيايي گوانگژو، از جمله كارهاي ارزشمندي است در جهت رفع بحشي از مشكلات موثر است،

اما اي كاش ملي پوشاني كه موفق به كسب مدال نمي شوند نيز به نوعي مورد تقدير قرار بگيرند. به هرحال آن كسي هم كه موفق نشده، ماهها تمرين كرده است و بايد اين تلاشها جايي ديده شود. همچنين از مسوولان ورزش كشور مي خواهم در امر تخصيص بودجه بين فدراسيونها براساس موفقيت هاي رشته هاي ورزشي تفاوت بگذارند.

 

 

 

تاريخ  ارسال:سه‌شنبه 23 فروردين 1390 - 15:40

کد:1891

تعداد بازديد: 668



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool