Farsi | English


.


کاپیتان تیم ملی تکواندو؛ یک گام تا افتخاري بزرگ!

 

 کاپیتان تیم ملی تکواندو در صورت کسب مدال در بیستمین دوره مسابقات قهرمانان جهان که طی روزهای 11 تا 16 اردیبهشت ماه سالجاری در شهر تاریخی گیونگجو کره جنوبی برگزار می شود،به جمع قهرمانانی خواهد پیوست که در پرونده افتخارات شان بیش از سه مدال ازرقابتهای قهرمانی جهان دیده می شود، مسابقاتی که پس از بازیهای المپیک، معتبرترین رویداد در تکواندو جهان بحساب می آید.

یوسف کرمی که در سال 2000 با کسب نشان طلا در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان خود را به عنوان تکواندوکاري باآتیه معرفی کرد،درنخستین حضورش در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2003 آلمان به مدال طلا وزن ششم دست یافت. کاپیتان تیم ملی تکواندو که در المپیک 2004 آتن بر سکوی سوم ایستاد، در رقابتهای قهرمانی جهان در سالهای 2005 اسپانیا و 2009 دانمارک نیز به نشان برنز رسيدتا در رديف تكواندوكاراني قرار بگيرد كه بيشترين مدال جهاني را تصاحب کرده اند.

هادی ساعی کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندو اکنون تنها قهرمان ایرانی است که بیش از سه مدال ازرقابتهای قهرمانی جهان به چنگ آورده است.بر اساس این گزارش، در تاریخ 38 سال مسابقات تکواندو قهرمانی جهان تنها 6نفر موفق شده اند در ادوار مختلف بیش از سه بار ایستادن روی سکوهای جهان را تجربه کنند.

در جدول پرمدال ترین تکواندوکاران جهان استیو لوپز از امریکا با 5 نشان طلا در صدر قرار دارد و بعد از وی یوئن هو چویی وزن اول تیم ملی کره جنوبی که طی سالهای 2001 تا 2009 چهار بار بر سکوی اول جهان ایستاد و کوک هیون جوئن دیگر کره ای که در دهه هشتاد میلادی صاحب چهار نشان طلا در وزن ششم شد، قرار دارند.

هادی ساعی از جمهوری اسلامی ایران با 2 طلا، یک نقره ویک برنز، مارک لوپز از امریکا با یک طلا، یک نقره و 2 برنز وروبن مونتسیوس سنگين وزن تيم ملي تكواندواسپانیا بایک طلاو 3برنز دیگر قهرمانانی هستند که 4 بار برسکوی پیکارهای قهرمانی جهان ایستادند.یوسف کرمی اگر بتواند در شیاپچانگ جام بیستم جهان روی یکی ازسکوهای سه گانه قهرمانی بایستد به جمع تکواندوکارانی خواهد پیوست که بیش از 3بار مدال رقابتهای قهرمانی جهان رازيب گردن خود کرده اند.

آيا کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان می تواند خود را به جمع ۶ تکواندوکار برتر جهان اضافه کند؟ باید صبر کرد و دید!

انوشيروان دادگر

تاريخ  ارسال:چهار‌شنبه 17 فروردين 1390 - 15:6

کد:1875

تعداد بازديد: 726



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool