Farsi | English


.


در مراسم تجليل از مدال آوران بازي هاي آسيايي گوانگژو
رييس جمهور: ايران بايد مكان دوم بازي هاي آسيايي را هدف قرار دهد

به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران دکتر محمود احمدی نژاد در مراسمی که در سالن وزنه برداری ورزشگاه آزادی برگزار شد افزود:خدا را سپاسگزارم كه توفيق داد در جشن قهرماني ورزشكاران عزيز و جوانان برومند حضور داشته باشم ، از نظر ما تمامي شما به اهميت ورزش اعتقاد داريد زيرا در وسط ميدان هستيد و آن را لمس مي كنيد ،امروز ورزش يك كار فردي نيست بلكه يك حركت اجتماعي و فرهنگي است، امروز ورزش همگاني نشان از بالندگي و رشد و ورزش قهرماني نشان از توانمندي و غرور يك ملت است،ورزش فقط كار جسمي نيست بلكه يك امر هنري، هوشمندانه و خود باوري و حركت به سوي قله بلند است و خدا را شكر مي كنيم كه جامعه ورزش ايران با نشاط و افتخار آفرين است.

 


دكتر احمدي نژاد افزود:مجموعه ورزشكاران، مربيان ، سرپرستان و پشتيبانان همه و همه دست به دست هم دادند و افتخار بزرگي را نصيب ملت كردند و من از شما تشكر مي كنم،از تك تك ورزشكاران چه كساني كه مدال آوردند و چه كساني كه موفق به كسب مدال نشدند چرا كه از نظر من همه آن ها قهرمان هستند.

رييس جمهور افزود:راه آينده نكته بعدي است .بازي ها را مي ديدم هر روز صبح و بعد ازنماز مسابقاتي را كه پخش مستقيم مي شد را تماشا كردم و هنرآفريني و افتخارآفريني شما را شاهد بودم.
ما يك پله را آمديم بالا و مي خواهم بپرسم آيا اين نقطه نهايي ورزش و نقطه مطلوب ماست؟ حتماً اين نيست ،گام بلندي برداشته شد اما تا رسيدن به قله فاصله است و باور من اين است كه ورزشكاران ايران اسلامي مي توانند به سرعت به بالاترين ها برسند.

 

دكتر احمدي نژاد افزود: يك تقسيم كار بايد بين شما و ما باشد آنكه به عهده ماست بايد امكانات به بهترين نوع فراهم شود،از آقايان سعيدلو و علي آبادي مي خواهم بهترين امكانات را براي جوانان مهيا كنند و در سرتاسر ايران ما اين كار را با افتخار انجم مي دهيم ،جوانان بالاترين سرمايه يك ملت و موتور حركت يك ملت هستند ،وقتي جواني مي رود روي قله قهرماني مي ايستد فقط يك ورزشكار نيست بلكه نماد حركت يك ملت است،در حقيقت او يك پرچم و نماد است كه برافراشته مي شود تا غرور يك ملت را به نمايش بگذارد.

رييس جمهور با اشاره به نقش مربيان گفت: مربيان خوبي در كشورمان وجود دارد و مي خواهم بگويم كه براي پيشرفت از تجربه دنيا و پيشكسوتان خودمان هم استفاده كنيد و بهترين سالن ها و ورزشگاه ها را براي ورزشكاران فراهم آوريد. و من به لطف خدا و به كمك همكارانم در دولت اين قدم ها را برمي داريم.

 

وي در مورد انتظاري كه از جامعه ورزش دارند گفت: اماانتظار ما از شما؛رييس كميته ملي المپيك در حاشيه برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي طي مصاحبه اي اعلام كرد كه برنامه ريزي كرده ايم تا در دوره بعدي مسابقات تعداد مدال هاي طلا را به 30 طلا افزايش دهيم. من از صحبت ايشان هم خوشحال و تا حدودي ناراحت شدم چرا كه به اعتقاد من ارزيابي درستي از توانايي جوانان كشورمان برآورد نشده است.

وي افزود:اگر از همين حالا برنامه ريزي براي چهار سال آينده به خوبي انجام پذيرد شك نكنيد مي توانيم در جايگاه دوم آسيا قرار بگيريم. اين مهم سخت نيست چرا كه به اعتقاد من سابقه تاريخي ملت ايران به مراتب بيش از ساير ملت هاست ،زماني اين كشورها وجود نداشتند وحتي علم و تمدن را نمي شناختند اما ملت ايران وجود داشت و تمدن را به خوبي مي دانست ،اكثر رشته هاي ورزشي از ايران به ساير كشورها صادر شده است. به همين خاطر بايد انتظار بيشتري از ورزشكارانمان داشته باشيم. من به آقايان سعيدلو و علي آبادي تاكيد مي كنم اگر جوان ها را باور كنيد خواهيد ديد كه آن ها مي درخشند. تيم بسكتبال ايران در شرايطي به عنوان سومي دست يافت كه حقش ايستادن روي سكوي قهرماني بود.

رييس جمهور با اشاره به تعداد ورزشكاران ايران در بازي هاي آسيايي گفت:اشاره كرديد در اين دوره مسابقات با حدود 200 ورزشكار راهي مسابقات شد، من از شما مي خواهم در دوره بعدي مسابقات بيشترين شركت كننده را داشته باشيد. در پايان دو تقاضاي ديگر را هم از مسئولان تربيت بدني و كميته ملي المپيك دارم، اينكه به ورزشكاراني كه در اين دوره از بازي ها به دليل داوري حقشان ضايع شد جوايز خوبي اهدا شود. و به دخترانمان كه در شرايط خاص وارد ميدان مسابقه شدند تا از شأن و اصالت و فرهنگ زن مسلمان دفاع كنند جوايز ارزنده تري اهداء شود و به هر كدام كه مدال گرفته اند با يك پله صعود جوايز ارزنده تري به آنها اهدا كنيد .

رييس جمهور در پايان گفت:ايران در بازي هاي آسيايي تنها سه رقيب دارد و بقيه حريفان پراكنده اند. اگر از حالا برنامه ريزي كنيم براي غلبه بر اين سه حريف شك نكنيد در آينده اي نزديك قله هاي افتخار را فتح خواهيم كرد.
اين مراسم با اهداي جوايز قهرمانان ادامه دارد.

تاريخ  ارسال:يکشنبه 14 آذر 1389 - 12:13

کد:1526

تعداد بازديد: 429



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool