Farsi | English


.


در مراسم تجليل از قهرمانان بازي هاي آسيايي گوانگژو
دكتر سعيدلو: قهرمانان ايران اسلامي با تعبير واژه ما مي توانيم پهلوانانه توانمندي هاي خود را بروز دادند

به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران متن سخنراني دكتر سعيدلو به قرار زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
خداي رحمان را شاكريم كه با عناياتش، افتخاري را براي ايران اسلامي رقم زد تا از افتخارآفرينان آن قدرداني نماييم.
خداي بزرگ را سپاس مي گوييم كه به ما امكان داد تا در پرتو الهي عظماي ولايت و مديريت رييس جمهور محبوب و مردمي، جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، ايران اسلامي را به عنوان افتخار كشورهاي مسلمان معرفي نماييم.
بارالها، اين رحمت بي كران تو بود كه جوانان و دلاوران و پهلوانان ايران اسلامي، مزد تلاش و غيرت مندي خود را در پرتو توكل و اجراي برنامه هاي هدفمند دريافت نمودند.
در ابتدا قدردان رهبر فرزانه اي هستيم كه ما را در مسير و به سوي حق هدايت مي كند. در ادامه از رييس جمهور عزيزمان سپاسگزاريم كه با تاكيد، حمايت و مديريت خود، مسير موفقيت امروزي را برايمان ترسيم و ما را در رسيدن به آن همراهي نمودند.
همكارانم در سازمان تربيت بدني و به ويژه مديران كل استان ها، رؤساي فدراسيون ها، رؤساي هيات هاي ورزشي، مربيان و كميته ملي المپيك، بابت تلاش مضاعف و همت مضاعف در پي گيري و اجراي برنامه هاي طرح ريزي شده شايسته تقدير مي باشند.
و اما سپاس ويژه از جوانان و دلاوران برومند كشورمان، كه به تعبير "ما مي توانيم" فعليت بخشيدند. آنها پهلوان مسلك، استعدادهاي الهي خود را با خودباوري و تلاش و همت مضاعف به اوج قهرماني رساندند. قهرماني هايي كه خيلي ها به سختي باور مي كردند ولي با تاكيد رييس جمهور محترم و همدلي هاي ايجاد شده در ورزش و تدبير در حذف حاشيه ها و انگيزه بخشي مضاعف به ورزشكاران دست يافتني شد.
از نمايندگان دلسوز مجلس شوراي اسلامي نيز تشكر مي كنم و دست همه بزرگان، اعم از پيشكسوتان، اساتيد، داوران، اصحاب رسانه هاي ورزشي به ويژه رسانه ملي و همه كساني كه يار و ياور ورزش بوده و در اين افتخار بزرگ سهيم هستند را به گرمي فشرده و قدردان زحمات ايشان هستم.
و در قاعده هرم قدراني ما ملت شريف ايران هستند. مردمي كه با دعاي خير خود، توان افزاي فرزندان ميهن خود شدند. مردمي كه استحقاق آن را داشتند تا شاهد نقطه عطف تاريخ تحول ورزش وروزهاي ماندگار صحنه هاي ورزش كشور اسلامي خود باشند و از افتخارآفريني هاي پهلوان و قهرمانان ايران بر خود ببالند.
آفرين بر قهرماناني كه در ميان دو عيد بزرگ مسلمين، يعني اعياد قربان و غدير، شادي، نشاط و غرور ملي را در ميان مردم خود مضاعف نمودند. مردمي كه در شادي عيد قربان و پيروزي ابراهيم بر شيطان جشن مي گرفتند، با پيروزي قهرمانان خود شادتر شدند و اين شادي ها تا عيد پرفروغ ولايت دوچندان شد و خاطره اي بي بديل را در ذهن ملت ايران رقم زد.

در دوره هاي گذشته، مدال آوري ها در روزهاي آخر بازي ها حاصل مي شد، اما اين دوره از نوادر دوراني بود كه مدال آوري و شادي ملت ايران از كسب مدال هاي بي سابقه در بازي هاي آسيايي از روزهاي نخست رقم خورد.

به واقع نتايج كاروان ايران در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در چين، از ابعاد مختلفي بي نظير بوده است و دولت نهم و دهم جمهوري اسلامي ايران، اين گام بزرگ را گامي ديگر در تحقق ارزش ها و موفقيت واقعيت هاي ايران اسلامي و باور ظرفيت بيكران جوانان اين كشور كهن مي داند.
59 مدال، شامل 20 مدال طلا، 14 مدال نقره و 25 مدال برنز و عنوان چهارمي را زماني مي توانيم با ارزش هاي واقعي اش درك كنيم كه ابعاد مختلف آن را در مقايسه با دوران گذشته شناسايي نماييم.
در اين دوره از بازي ها، تعداد كشورهاي شركت كننده و مدال آور افزايش يافت و هم تعداد رشته هاي ورزشي كه ظرفيت قهرماني آنها به ديگر كشورها تعلق داشت! در اين دوره، 5 رشته جديد به بازي هاي آسيايي نسبت به دور قبل اضافه شد.
45 كشور در 55 رشته ورزشي رقابت داشتند و سطح رقابت ها بالاتر از گذشته بود. در گوانگجو جمعاً 1577 مدال توزيع شد كه نسبت به دوحه از رشد 12 درصدي برخوردار گشت. در دوره قبل 38 كشور مدال گرفتند و در اين دوره 36 كشور و با توجه به افزايش تعداد مدال هاي مسابقات، مشخص مي شود كه رقابت بسيار شديدتر از قبل بوده است. مجموع 11 كشور منطقه در دوره قبل 110 مدال گرفتند و اين دوره 73 مدال و اين بيشتر از آنكه نشان ضعف اين كشورها باشد، نشاندهنده سرعت بالاي رشد ساير رقبا به ويژه كشورمان مي باشد. عملكرد 11 كشور در خاور ميانه نهايتاً به 21 مدال طلا، 22 نقره و 30 مدال برنز منجر شد در حاليكه كشورمان به تنهايي تقريبا با عملكرد اين كشورها رقابت كرد و برتري خود را در منطقه به رخ همگان كشيد تا برترين كشور اسلامي مسابقات باشد.

كشور ما با
۲۷۷ورزشكار مرد و 88 ورزشكار زن در 31 رشته ورزشي در اين بازي ها شركت نمود. از لحاظ بانوان در تعداد ورزشكاران اعزامي 215% و در آقايان 29% و در مجموع، حدود 50% رشد داشتيم. در اين دوره به لحاظ تعداد رشته هاي ورزشي شركت داده شده در مقايسه با دوره قبل، از يك رشد 55 درصدي در بخش بانوان و 15 درصدي در بخش آقايان برخوردار بوديم. در اين دوره از بازي ها، 8 كشور كاروان ورزشي با تعداد ورزشكار بيش از ايران داشتند.

توجه ويژه جمهوري اسلامي ايران در دولت هاي نهم و دهم در شكل گيري معاونت ورزش بانوان در سازمان تربيت بدني و برجسته كردن اين حوزه با راهنمايي هاي رييس جمهور محترم، اقدامي بايسته بود، چرا كه در اين دوره براي نخستين بار طلاي بازي هاي آسيايي توسط يك بانوي ايراني كسب شد و تصاحب 14 مدال از مجموع 59 مدال ايران و كسب بهترين نتيجه بانوتان ورزشكار در تاريخ ايران، نشان دهنده جهش بزرگ ورزش بانوان كشور است.

برخود مي باليم كه ، پيش از سال هاي برنامه به چشم انداز به اهداف ورزش نزديك شديم، يعني بهايران برتر در ورزش كشورهاي منطقه دست يافتيم. در ادامه اين مسير درصدد تثبيت دايمي جايگاهمان در آسيا در بين 4 كشور اول و حضور پرقدرت در صحنه هاي المپيك و جهاني هستيم و برنامه مفصل و دقيقي براي المپيك 2012 آماده مي نماييم تا خود را به جمع 20 كشور اول دنيا در المپيك برسانيم.

اين اتفاق هاي بي نظير در ورزش ايران حاصل تلاش هاي دولت نهم و دهم در توسعه زير ساخت هاي ورزش است. توسعه اماكن ورزشي ظرف مدت 5 سال به اندازه 50 سال گذشته مي باشد كه ورزش را براي برداشتن چنين گام هاي بزرگي توانا مي سازد.
تامين منابع لازم، همچون اقدام ارزشمند رييس جمهور محترم در اختصاص 1 درصد از بودجه كل كشور به ورزش كه براي سال 1389 محقق شد، از ديگر زمينه هاي موثر بود. انشاءاله به ياري نمايندگان منتخب مردم در برنامه پيشرفت و توسعه پنجم نيز اين منبع براي تداوم اين مسير رشد تحقق خواهد يافت.

اين فضاي پرنشاط و شاداب موجود ورزشي، بي شك حاصل توجه و تاكيد و اولويت دادن به ورزش همگاني است كه با اطمينان و تاكيد بيشتري در راستاي منويات مقام معظم رهبري از ابتداي سال 1389 دنبال شده است و انشاءاله تداوم خواهد داشت.

ارتقاي سطح فرهنگي جامعه ورزش كه به خاطر در معرض ديد بودن آنها بسيار مهم است از الويت هاي فصل جديد ورزش و تربيت بدني كشور است. توجه به علم محوري، پژوهش و تقويت جايگاه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي در ورزش كشور در دستور كار ما قرار دارد.

جوانان ايراني، پله هاي رشد و افتخارآفريني را در دولت هاي نهم و دهم، با گام هاي بلندتر و مستحكم تري نسبت به گذشته برداشته اند و با حماسه گوانگ جو به جهانيان نشان داده اند كه با همراهي خدمتگزاران خود، مي توانند خواستن ها را به توانستن هاي شيرين تبديل كنند.

هنگامي كه پيش از رويداد گوانجو از نزديك با قهرمانان ملي ملاقات نموديم و پيغام لزوم خودباوري رييس جمهور را به آنها گوشزد كرديم و با آنها، پيش از قهرماني ها به مثابه يك قهرمان ارتباط برقرار شد برخورد نموديم، به واقع تبلور شخصيت قهرماني را در وجود آنان لمس كرديم.
آنها طوري در اين رويداد درخشيدند كه مايه مباهات و افتخار كشورهاي اسلامي آسيايي و به ويژه مسلمانان جهان شدند. بعد از بازي ها و در ملاقات با مسؤلين ورزشي ديگر كشورها، بارها شنيدم كه ايران را نماينده پرافتخار كشورهاي اسلامي معرفي كردند.
چه حسي و چه غروري زيباتر از اين كه امروز جوان ايراني بداند، نقش او به عنوان يك الگو، فراتر از مرزهاي ميهن اسلامي است و او مي تواند با اقتدا و الگو پذيري از مولاي متقيان، بهترين تبليغ و نماينده براي فرهنگ ايراني- اسلامي و معناي عميق پهلواني باشد.
اميدوارم كاروان پارا المپيك آسيايي كشورمان كه در ايام پر بركت محرم به مسابقات اعزام مي شود با توسل به آقا امام حسين (ع) و ايجاد شور حسيني در ميان ورزشكاران بتواند موفقيت و حلاوت افتخارات به دست آمده براي ورزش كشور را دو چندان نمايند.
اميدواريم كاروان معلولان و جانبازان كه با نام كاروان محرم در ايام حسيني به بازي هاي پاراآسيايي گوانگژو مي روند با ياد حضرا اباعبدالله الحسين و استعانت از شور حسيني با افتخارات خود حلاوت ورزش را دوچندان نمايند.
اين مسير پرتوفيق را با عنايات الهي و حمايت رييس جمهور محترم تداوم خواهيم داد و در مسابقات پيش روي المپيك و بازي هاي دوربعد، از شما قهرمانان و ديگر قهرمانان در راه مي خواهيم كه ذره اي درنگ را جايز نشمرده و با همت مضاعف و تلاش مضاعف اين پيروزي ها را توسعه بخشيده و نام ايران و پرچم پرافتخارمان را بر بلنداي عزت و اقتدار به اهتزاز در آوريم.
در اين راه از رييس جمهور عزيزمان مي خواهيم كه مثل گذشته مارا حمايت كنند و انگيزه بخش ما در اين مسير تا رسيدن به اهداف متعالي باشند.
انشاءاله

تاريخ  ارسال:يکشنبه 14 آذر 1389 - 12:10

کد:1525

تعداد بازديد: 542



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool