Farsi | English


.


فشار رواني مدال آوري را دكتر سعيدلو از روي دوش ورزشكاران برداشت
پولادگر: شكوفايي ورزش ايران در گوانگژو را ماحصل نگاه ويژه سازمان مي دانم

سید محمد پولادگر در گفت و گو با پايگاه خبري ورزش ايران با اعلام مطلب بالا افزود:به طور كلي سابقه حضور تكواندوي ايران در بازي هاي آسيايي تا پيش از بازي هاي گوانگژو پنج دوره بود كه ماحصل هردوره براي تكواندوكاران ما كسب بيش از يك طلا در هر دوره نبود اما، در بازي هاي آسيايي گوانگ ژو كه ششمين حضور تكواندو ما در اين رقابت‌ها به شمار مي‌رود، موفق شديم با افتخار تمام به سه مدال طلا، دو نقره و چهار برنز دست يابيم كه در نوع خود بي سابقه است.
وي در تشريح عوامل موفقيت
 ملي پوشان تكواندو ايران در شانزدهيمن دوره بازي هاي آسياي گوانگ ژو گفت: خوشبختانه در اين دوره ملي پوشان ما به خاطر توانمندي، فعاليت و تلاش مستمري كه در طول چهار سال گذشته و به ويژه يك سال و نيم اخير داشتند، موفق شدند اين نتايج درخشان را رقم بزنند و اميدواريم كه در آينده نيز با ادامه اين مسير درخشان شاهد موفقيت هاي روز افزون ملي پوشان تكواندو باشيم.


پولادگر در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي يك و نيم سال اخير سازمان تربيت بدني در حوزه ورزش، بخش عظيمي از موفقيت تكواندو را مديون نگاه ويژه اين سازمان در دوره دكتر سعيدلو عنوان كرد و گفت: به شخصه اين نتيجه فوق العاده و درخشان را حاصل حمايت هاي بي دريغ و نگاه ويژه دكتر سعيدلو به ورزش تكواندو مي دانم. خوشبختانه ما با در اختيار گرفتن مركز جهاني تكواندو كه در آسيا و خاورميانه بي‌نظير است، در طول ماه هاي منتهي به بازي هاي آسيايي از امكانات لازم و همچنين يك كمپ در حد ايده آل بهره برديم و ملي پوشانمان را در شرايط آرماني براي حضور در اين مسابقات پر اهميت آماده كرديم ،امروز همه مي‌بينند كه راه‌اندازي اينچنين كمپي حتي در كوتاه مدت چه تاثير شگرفي در پيشرفت تكواندو داشته است.


وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا نتايج كسب شده در اين مسابقات با گفته هاي شما پيش از بازي هاي آسيايي تا اين حد متناقض بود؛ گفت: بنده با توجه به تجربه اي كه در طول چند سال حضورم در فدراسيون تكواندو داشته و كسب كرده‌ام همواره سعي مي‌كنم به هر نحوي از فشار و استرس ملي‌پوشان براي كسب مدال بكاهم. من پيش از اين بازي ها بارها و بارها در مصاحبه‌هاي خود توقع مدال آوري از اعضاي تيم ملي تكواندو را پايين آوردم تا ملي پوشان ما با خيالي آسوده و كمترين استرس در اين مسابقات حضور يابند و امروز همه ما نتايج درخشان تكواندو را مي‌بينيم.


وي افزود: خوشبختانه نگاه دكتر سعيدلو نيز همسو با نظر ما بوده و ايشان نيز در ديدار خود با اعضاي تيم ملي تكواندو تاكيد داشت كه مهم براي ما حضور پررنگ شما در اين مسابقات است و به مدال آوري فكر نكنيد. خوشبختانه همه اين موارد در كنار جوايز و هدايا و نگاه ويژه سازمان تربيت بدني دست به دست هم داد تا تكواندو براي اولين بار در تاريخ بازي هاي آسيايي موفق به كسب سه مدال با ارزش طلا دو نقره و چهار برنز شود.


رييس فدراسيون تكواندو در ادامه با تاكيد بر اينكه تمامي ملي پوشان ما در رده مردان شايسته كسب مدال طلا بودند گفت: محمد عبدالهي كه در اين مسابقات موفق به كسب مدال برنز شد به راحتي مي توانست طلايي اين مسابقات ياشد. حريف اردني وي درحالي مدال طلاي اين وزن را به گردن آويخت كه عبدالهي چندين بار او را در مسابقات مختلف شكست داده بود. حسين تاجيك نيز كه با اشتباه خودش به نماينده قزاق باخت بارها اين حريف خود را حتي در كشور خودش از پيش رو برداشته بود.
وي گفت:رضا نادريان نيز يكي از اشخاصي بود كه شانس مدال طلاي بازي هاي آسيايي را داشت. وي نيز تنها و تنها به اشتباهات فردي خود باخت و در صورتي كه دقت بيشتري را به كار مي گرفت مي توانست طلايي باشد.


پولادگر در ادامه موفقيت بانوان تكواندو را بسيار چشمگير عنوان كرد و افزود: تيم ملي بانوان ما نيز در تمامي ادوار گذشته موفق به كسب مدالي بهتر از برنز نشده بود اما در اين دوره با كسب دو مدال نقره سنت شكني كردند، هرچند كه انتظار حداقل كسب يك مدال طلا را از آن ها داشتيم.
رييس فدراسيون تكواندو در ادامه در رابطه با موفقيت چشمگير كاروان ورزش ايران در باز يهاي آسيايي كه بعد از ناكامي ورزش ما در المپيك 2008 پكن بسياري را شوكه كرد،اظهار داشت: من اعتقاد دارم كه اين موفقيت كساني را شوكه كرد كه هنوز به توانايي بسيار بالاي جوانان ما اعتقادي ندارد. بي شك جوانان ما شايسته حتي بهتر از اين ها هستند و من اميدوارم در آينده نيز شاهد اينگونه موفقيت ها باشيم.


وي در ادامه دو عامل مهم را زمينه ساز موفقت كاروان ايران در اين رقابت ها عنوان كرد و گفت: ايجاد فرصت براي جوانان و حتي رشته هاي مختلف يكي از اساسي ترين عوامل موفقيت ورزش ما در بازي هاي آسيايي بود. كاروان ايران در اين دوره از رقابت ها در بعضي از رشته هايي موفق به كسب مدال شد كه در بهترين حالت و با اما و اگر كمرنگ ترين مدال ها براي آن ها پيش‌بيني شده بود. خود اين موضوع نشان مي دهد كه اگر ورزش ما از حالت نتيجه گرايي به سمت اعتماد سازي پيش برود موفقيت هاي چشمگيري حاصل خواهد شد.
وي افزود: متاسفانه پيش از اعزام كاروان به بازي هاي آسيايي ما شاهد مقاومت هايي از سوي كميته ملي الميك براي عدم اعزام برخي رشته ها به اين دوره از رقابت ها بوديم كه البته با مخالفت شديد دكتر سعيدلو رييس زمان تربيت بدني مواجه شد كه از مهمترين آن ها مي توان به رشته هندبالي اشاره كرد كه با شايستگي كامل به فينال بازي‌هاي آسيايي صعود و موفق به كسب مدال با ارزش نقره شد.


پولادگر دومين عامل كسب موفقيت در گوانگ ژو را دوري از نتيجه گرايي در ساختار سازمان تربيت بدني عنوان كرد و افزود: خوشبختانه ما امروز كمتر از هر روزي فشار سازمان براي كسب مدال در ميادين برون مرزي را مي بينيم. همه ما تا پیش از این كمتر ديده بوديم كه رؤساي پيشين سازمان تربيت بدني قبل از شروع رويدادي با اهميت بازي هاي آسيايي در اردوي تيم هاي ملي حاضر و ضمن اهداي پاداش و جوايزي به آن ها از مدال‌آوري حرفي به ميان نياورد. خوشبختانه دكتر سعيدلو پيش از شروع اين مسابقات در جمع ملي پوشان ما، همه آن ها را قهرمانان واقعي ورزش خواند و تاكيد كرد كه تلاش‌هاي شبانه‌روزي شما براي همه مردم ايران حكم طلا را دارد و مهم براي ما اين است كه در مسابقات پيش رو تمام توانتان را به كار گيريد.

رييس فدراسيون تكواندو همچنين با تمجيد از عملكرد رسانه ها و به خصوص رسانه ملي گفت: همانطور كه مي دانيد يكي از نقوش بسيار اساسي ورزش شور و نشاطي است كه امروز در بين آحاد جامعه آن را مي‌بينيم. خوشبختانه رسانه ملي ما در طول اين مسابقات زمينه‌اي را به وجود آورد تا ملت ورزش دوست كشورمان لحظه به لحظه اين مسابقات و تلاش ملي پوشان ايران را مشاهده و به كسب افتخارات آن ها افتخار كنند.

پولادگر در پايان خطاب به جامعه ورزش ايران خاطرنشان ساخت: ما در آينده اي نزديك ميداني بزرگ تر از بازي هاي آسيايي را پيش رو داريم كه المپيك 2012 لندن است. اميدوارم سازمان تربيت بدني و جامعه ورزش با استفاده از تجارب گوانگ ژو زمينه موفقيت ورزش ايران در المپيك 2012 لندن را هم كه دور از دسترس نيست را فراهم آورند، خصوصاً اينكه ملي پوشان ورزش ما در المپيك پكن هم نتوانستند به نتيجه مطلوبي دست يابند.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 8 آذر 1389 - 13:9

کد:1519

تعداد بازديد: 454



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool