Farsi | English

     سه شنبه 3 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

نگاهي به عملكرد تكواندو در سال 93

فدراسيون تكواندو در سال ٩٣ يكى از سالهاى پرافتخار خود را پشت سر گذاشت و در مجموع موفق به كسب مدال‌هاي متعدد در رده هاي سني مختلف در مسابقات قاره اي و جهاني شد.



بر همین اساس قصد داریم در گزارشی روند اتفاقاتی که در سال 93 در فدراسیون تكواندو به وقوع پیوسته است را مورد بررسی قرار دهیم:



*** نايب قهرماني دختران نوجوانان و عنوان چهارمي پسران در جهان

تيم ملي تكواندوي نوجوانان دختر و پسر ايران در همان ابتداي سال 93، راهي چين تايپه شد تا براي كسب سهميه المپيك و همچنين مسابقات قهرماني جهان بر روي شياپ چانگ برود.

در اين مسابقات كه 803 تكواندوكار بر روي شياپ چانگ رفتند؛ شاگردان ندا زارع در اين رقابتها با كسب يك مدال طلا (كيميا عليزاده)، يك مدال نقره (فاطمه اموري) و 2 مدال برنز (ناهيد كياني و مهسا جدي) بر سكوي نايب قهرماني ايستادند و تيم پسران كه با هدايت محمدرضا زوار در اين رقابتها حضور داشت با يك طلا (مهدي اسحاقي)، يك نقره (محمد اصلاني) و يك برنز (رضا جعفرپور) عنوان چهارمي را به خود اختصاص داد.

در اين رقابتها همچنين 2 سهميه المپيك نوجوانان براي ايران بدست آمد كه پس از انصراف يكي از تيم‌هاي حاضر در اين رقابتها سهميه ايران به عدد 3 افزايش يافت.





*** از پرچمداري ايران در المپيك نوجوانان تا كسب مدال هاي تاريخي

حضور ٣ نماينده در المپيك نوجوانان نانجينگ و كسب ٢ مدال طلا و يك برنز ديگر افتخارآفرينى اين رشته ورزشى در سال ٩٣ بود.

كيميا عليزاده كه در نانجينگ مسئوليت پرچمدارى كاروان ايران را نيز عهده دار بود، ضمن كسب مدال طلاي اين رقابتها، توانست نخستين طلاي المپيك تاريخ ورزش بانوان را به نام خود و رشته ورزشي تكواندو ثبت كند.

مهدى اسحاقي اولين مدال طلاي كاروان ورزش ايران را در نانجينگ دشت كرد و دانيال صالحى مهر نيز موفق به كسب مدال برنز شد.





*** ثبت نخستين قهرماني نونهالان جهان به نام ايران

كسب عنوان قهرمانى دختران و پسران نونهال در اولين دوره مسابقات جهانى اين رده سنى، حاكى از آن بود كه روزهاي پرفروغ تكواندو در آينده نيز ادامه خواهد داشت و نسل جديدي از طلاييان تكواندوى ايران در راه است.

اولين دوره مسابقات قهرماني نونهالان جهان در شهريورماه به ميزباني باكوي آذربايجان انجام شد و ايران با 7 طلا، 4نقره و يك برنز در هر دو بخش دختران و پسران بر سكوي قهرماني تكيه زد.

دختران ايران كه با هدايت مهرو كمراني راهي اين آوردگاه شده بودند، توسط مهلا مومن زاده، ستاره چابكي، دنيا محمدي و زهرا پوراسماعيل 4 بار بر سكوي قهرماني رفتند و زهرا شجاعي نيز به گردن آويز نقره رسيد.

همچنين در بخش پسران؛ شاگردان حسينعلي نعيمي در 6 وزن به فينال رسيدند و موفق به كسب 3طلا (اميرحسين كوليوند، مهرداد خزايي پول، اميرحسين وقوعي)، 3 نقره (شاهين شياسي، ابراهيم صفري و محمد امين پولادي) و يك برنز (محمدحسين زاهدي) شدند.

یوسف کرمی سرگروه تیم ملی تکواندو که برای دیدن مسابقات نونهالان قهرمانی جهان و تشویق و روحیه دادن نمایندگان کشورمان به باکو آذربایجان رفته بود، پس از قهرمانی تیم ملی دختران و پسران تکواندو ایران، مبارزات زیبا و شجاعانه آنها را ستود و گفت: نسل طلایی دیگری در تکواندو در راه است.

در اين رقابتها كاپ بهترين مربيان جهان در اختيار مهرو كمراني و حسينعلي نعيمي قرار گرفت.

در پايان اين رقابتها، نونهالان شايسته كشورمان كاپ قهرماني جهان خود را به كودكان مظلوم فلسطين و غزه اهدا كردند.





*** شگفتي‌سازي تيم 3 نفره ايران برابر لشكر پرتعداد روسيه و تركيه

پنجمين دوره مسابقات پاراتكواندوي قهرماني جهان با حضور 111 ورزشكار از 37 كشور در ورزشگاه "دينامو" مسكو روسيه طي 2 روز و در دو بخش پومسه و كيوروگي برگزار شد.

در اين رقابتها كه تيم ملي كشورمان با 3 تكواندوكار حضور داشت؛ توسط مهدي پوررهنما و اصغر عزيزي به نشان زرين طلا رسيد و محمود جعفرزاده به مدال نقره دست يافت تا براي نخستين بار بر سكوي نايب قهرماني جهان بايستد.

حسين مدانلو هدايت تيم ملي كشورمان را در اين رقابتها برعهده داشت و سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون تكواندو نيز در اين رقابتها حضور داشت.

در اين رقابتها تيم ملي روسيه و تركيه با بيش از 15 شركت كننده، به ترتيب به عناوين اول و سوم بخش مردان دست يافتند و حتي در برخي اوزان 2 تكواندوكار را براي مبارزه در اختيار داشتند اما تيم ملي ايران كه تنها با 3 ورزشكار راهي مسكو شده بود، در كمال ناباوري ساير كشورها؛ 2 مدال طلا و يك نقره را بدست آورد و عنوان نايب قهرماني جهان را از آن خود كرد.





*** تيم‌هاي پومسه دختران و پسران بر بام آسيا

سومین دوره مسابقات پومسه قهرماني آسيا در سالن "کاخ ورزش" تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان این دوره از مسابقات، تیم ملی پومسه ایران با کسب 5طلا، 3 نقره و 3 برنز و با کسب 65 امتیاز در مجموع آقایان و بانوان بر سکوی نخست قاره کهن ایستاد، کره جنوبی با 5طلا و 2 نقره و با کسب 52 امتیاز نایب قهرمان شد و ازبکستان (کشور میزبان) با 2طلا، 7 برنز و با 40 امتیاز بر سکوی سومی قرار گرفت.

همچنين كميته مسابقات حسينعلي نظري را به عنوان بهترين مربي آسيا و مرجان سلحشوري را بعنوان برترين بازيكن پومسه آسيا معرفي كردند.

هدايت تيم مردان بر عهده حسينعلي نظري بود و بانوان با هدايت مهناز مرداني در اين رقابتها حضور داشتند.





*** درخشش هانمادانگي‌ها در جهان

تيم هانمادانگ ايران نيز در مسابقات جهاني هان مادانگ كه در كره جنوبي برگزار شد، موفق به كسب 9 مدال طلا، 13 نقره و 11 برنز شدند.

*** آغاز راهي سخت تا ريو

اما در بخش بزرگسالان، شاهد پرترافيكترين سال ورزشي اين رده سنى بوديم. تيم مردان و زنان ايران كه المپيك ريو ٢٠١٦ را پيش رو دارند؛ بايد براى كسب سهميه حداكثرى المپيك، يعنى ٤ سهميه مردان و ٤ سهميه زنان ، تلاش خود را اغاز مى كردند.

در ابتداى سال، تيم مردان ايران در ازبكستان با ٣ طلا (عاشورزاده، اسبقي و خدابخشي)، ٢ نقره (نصرآزاداني و كرمي) و يك برنز (شيري) و در حاليكه تمام نمايندگانش موفق به كسب مدال شدند، مقتدرانه بر سكوى قهرمانى ايستاد و زنان نيز با يك نقره (خدابنده) و ٣ برنز (رشيدي، حاجي پور و ايزدي) به كار خود پايان دادند.

در اين رقابتها "بیژن مقانلو" بعنوان برترین مربی و "بهنام اسبقي" عنوان فنى ترين بازيكن آسيا را به خود اختصاص دادند.

اما اين پايان كار رقابتهاى تيم ملي ايران نبود...





تكواندوكاران تيم ملى مردان كه براى حضور در رنكينگ المپيك نياز به جمع آوري امتياز داشتند با حضور در تورنمنت آلمان (٦طلا، يك نقره و يك برنز) و مسابقات آزاد كره جنوبى (3 طلا، يك نقره و يك برنز) جوانترهاى خود را به جمع ٣١ تكواندوكار برتر رنكينگ المپيك رساند تا ضمن جواز حضور در مسابقات گرندپريكس، يك قدم به تصاحب هر ٤ سهميه المپيك نزديك شود.

در زمستان 93 نيز تيم ملي مردان در تورنمنت فوجيره امارات موفق به كسب 5 طلا، 5 نقره و يك برنز شد و با حضور در مسابقات آزاد هلند نيز در بخش مردان 4طلا، 2 نقره و 2 برنز كسب كرد و بانوان نيز به 2 مدال نقره رسيدند.





نمايندگان ايران با حضور در ٣ دوره مسابقات گرندپريكس موفق به كسب ٣ طلا (خدابخشي 2بار و عاشورزاده)، يك نقره (عاشورزاده) و ٥ برنز (مرداني 2بار، اسبقي 2بار و حجي زواره) شدند و در فينال اين رقابتها كه تنها ٨ تكواندوكار برتر جهان مجاز به حضور بودند با ٤ نماينده و كسب يك طلا (عاشورزاده)، يك نقره (خدابخشي) و ٢ برنز (اسبقي و مردانى) به كار خود پايان دادند.






اما اوج هنرنمايي تيم ملى تكواندو، در بازيهاى آسيايي اينچئون بود جاييكه حتى خوشبينترين كارشناسان نيز آن را دور از دسترس مي ديدند.

شاگردان بيژن مقانلو در مهد تكواندوى جهان، ٤ نشان زرين طلا (عاشورزاده، اسبقي، حجي زواره و خدابخشي) را به گردن آويختند و شاگردان مينو مداح نيز موفق به كسب ٢ نقره (روحاني و خدابنده) و يك برنز (حاجي پور) شدند تا در پايان بازيهاى آسيايي عنوان بهترين رشته ورزشي كاروان ايران به تكواندو برسد.





عنوان سومى تيم مردان در مسابقات جام جهانى كه با حضور ١٠ تيم برتر دنيا برگزار شد، ديگر افتخارافرينى تكواندو در سال ٩٣ بود. جاييكه همگان به بي عدالتى و ناداورى مكزيكى ها در روزى كه ميزبانى اين رقابتها را برعهده داشتند، اذعان كردند!!





اعطاى لقب سونامى به فرزان عاشورزاده ، جوان ١٨ ساله تكواندوى كشورمان از ديگر سوژه هاى خبرساز ورزش ايران و حتى جهان بود.

فدراسيون جهانى بعد از پايان رقابتهاى جام جهانى و فينال گرندپريكس در حالى به عاشورزاده لقب سونامى داد كه معتقد بود، او يكى از پديده هاى سالهاى آينده تكواندوي جهان مى شود.





در پايان مسابقات جام جهانى و با اتمام سال ورزشي ٢٠١٤ ؛ ايران ٤ نماينده را در بين نفرات اول تا ششم رنكينگ المپيك داشت و بغير از اين نفرات نيز، ٦ تكواندوكار ديگر ايران در بين نفرات يك تا ٣٦ رنكينگ المپيك بودند.

در پايان دسامبر ٢٠١٥ ، نفرات اول تا ششم رنكينگ المپيك جواز حضور در المپيك را بدست خواهند آورد.

سال 93 به پابان رسيد اما اين پايان كار براي تكواندوي ايران نخواهد بود، ملي پوشان كشورمان در سال 94 ماراتني سخت و نفس گير را براي كسب سهميه المپيك 2016 ريو در پيش روي خواهند داشت.

كسب سهميه حداكثري المپيك دور از دسترس نيست و تكواندو اين پتانسيل و ظرفيت را دارد كه در المپيك 2016 نيز همچون ساير ميادين يكي از موفقترين تيم هاي كاروان باشد.

بي‌ترديد كارشناسان معتقدند؛ اگر ملي پوشان تكواندو براي رسيدن به المپيك ريو به خوبي تدارك شوند، مورد حمايت قرار بگيرند و دغدغه هاي معمول را نداشته باشند، مي توانند نزديكترين ورزشكاران به مدال المپيك باشند و يك نتيجه تاريخي را براي كشور عزيزمان رقم بزنند.





برگزارى مسابقات جام فجر تكواندو و مسابقات تكواندوى جام باشگاههاى اسيا، همكاري با تكواندوي نيروهاي مسلح جهت ميزباني رقابتهاي ارتش‌هاي جهان در بخش زنان و مردان از ديگر فعاليت هاى فدراسيون در سال 93 بود.

همچمين از ديگر كارهاى مهم اين فدراسيون كه مى توان به آن اشاره كرد، كسب ٧ كرسي جهانى و اسيايي است...

در روزهاي پاياني سال 93؛ با انتخاب سازمان قهرمانان ملي ورزش ايران، سيد محمد پولادگر و زهرا سروي در جمع مديران برتر ورزش ايران قرار گرفتند و فرزان عاشورزاده بعنوان بهترين بازيكن مرد سال 93 انتخاب شد.

همچنين در پايان نشست تبيين سياست ها و برنامه هاي فرهنگي قرآني وزارت ورزش و جوانان، تكواندو فدراسيون برتر حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي معرفي شد.





سازمان بسيج ورزش كشور نيز به خاطر رعايت مسائل فرهنگي در مسابقات تكواندوي جام فجر بانوان، با ارسال لوح تقدير از سيد محمد پولادگر و فدراسيون تكواندو قدرداني و تجليل بعمل آورد.

همچنين سیدمحمدپولادگر بعنوان رئیس کمیسیون اخلاق، کمیته‌ملی‌المپیک منصوب شد.





برگزاري ليگ دسته يك پومسه زنان و مردان، ليگ برتر پومسه زنان و مردان، ليگ نونهالان پسر و دختر، ليگ خردسالان دختر و پسر، ليگ دسته يك نوجوانان دختر و پسر، ليگ برتر نوجوانان پسر، ليگ جوانان (جام اميد)، ليگ دسته يك جوانان-يزرگسالان دختر‌ (جام كوثر)، ليگ دسته يك جوانان – بزرگسالان مردان (جام نقش جهان) و لیگ برتر جوانان-بزرگسالان مردان (جام خلیج فارس) از فعاليت‌هاي سازمان ليگ فدراسيون تكواندو بود.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 09:16

کد:8876-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

گل حسین نوری دلاور جمعه 7 فروردين 1394 | 00:22

سلام بردلاورمردان فدراسیون تکواندو به ویژه جناب آقای پولادگر که بابرنامه ریزی بسیار مدون
توانسته سکاندار بسیار خوبی دربین کنفدراسیون جهانی تکواندو باشد من بعنوان عضو کوچکی
ازخانواده تکواندوازخطه جنوب شرق شهرزاهدان به شما وهمکاران تلاشگرتان خداقوت میگویم
ارادتمندشما گل حسین نوری دلاور ازمربیان تکواندو شهرستان زاهدان


امیر حسین دوشنبه 3 فروردين 1394 | 15:15

با آرزوی موفقیت برای تمام زحمتکشان تکواندو در سراسر کشور


سپهری. زنجان پنجشنبه 28 اسفند 1393 | 22:44

البته خلاصه ای از عملکرد فدراسیون بود
همیشه و همه حال از اینکه قطره ای از خانواده بزرگ تکواندو هستم به خودم خواهم بالید.
باید به همه عزیزان خدا قوت گفت و دعا گو بود
به امید مدال های خوشرنگ المپیک 2016


فرهادشورج پنجشنبه 28 اسفند 1393 | 18:26

باسلام وعرض ادب واحترام کسب مقامهای متعدد تورنمنت های بین المللی ،آسیایی وجهانی مسلما"بابرنامه ریزی دقیق وبامدیریت قوی جناب آقای پولادگر ودبیرپرتلاش ودانا جناب آقای صیاد میسرگردیده است به امید خدادر سال آینده ضمن تکرار اولی تورنمنت ها درپیش رو شاهد 8مدال طلای المپیک برای بانوان وآقایان باشیم. (شک نکنید مامی توانیم)


رضا کرامت(رئیس هیات تکواندو گلستان) چهارشنبه 27 اسفند 1393 | 13:45

سلام سید بزرگوار،آقای پولادگر ،رئیس فدارسیون، صیاد عزیز دبیر محترم فدراسیون همکاران ، مسئولین کمیته های فدراسیون و اعضای تیم ملی و ... خداقوت و تبریک و بهترین آرزوهای خوب برای خانواده بزرگ تکواندو .
ارادتمندتان کرامت ، گلستان



 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool