Farsi | English

     پنجشنبه 27 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

نشست‌تبیین‌سیاست‌هاوبرنامه‌های‌فرهنگی،قرآنی
دکتر‌گودرزی:توسعه‌ی‌فرهنگی ‌یکی‌از شاخص‌های توسعه پایدار است

وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع قرآن و فرهنگ قرآنی بخش مهمی از جوهره ی انقلاب اسلامی است، چرا که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و اسلامی است.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو و به نقل ازپایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی در نشست تبیین سیاست هاو برنامه های فرهنگی، قرآنی وزارت ورزش و جوانان که روز گذشته در هتل المپیک برگزارشد، جامعه ی فرهنگی را جامعه ای عنوان کرد که به راحتی بتواند در جهت توسعه گام بردارد.

وی افزود: توسعه فرهنگی یکی از شاخص های توسعه پایدار در هر کشور است. در اولویت بندی ها مطمئناً چنین جلساتی بسیار با اهمیت است زیرا بحث اخلاق و فرهنگ در آن تبیین می شود.

او تصریح کرد: موضوع قرآن و فرهنگ قرآنی بخش مهمی از جوهره ی انقلاب اسلامی است، چرا که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و اسلامی است. یک جامعه فرهنگی می تواند به توسعه نزدیک تر شود چراکه فرهنگی شدن به توسعه ی پایدار جوامع می انجامد.

*حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب یک تعریف استراتژیک است

دکتر گودرزی ادامه داد: تغییر وضع موجود و تبیین اوضاع مطلوب، حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است؛ این تعریف یک تعریف استراتژیک است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه سیستمی اجازه نمی دهد که اجزای جهان هستی را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم؛ در واقع همه ی اجزای جهان با هم در ارتباط اند. این نگاه را می توان یک نگاه سیستمی تعریف کرد.

دکتر محمود گودرزی با بیان این که کارهای کوچک می تواند اثرات بزرگی داشته باشد، گفت: تمامی اجزاء و اعضای این دنیا بر روی هم تأثیرگذار هستند و موضوع فرهنگ نیز این چنین است.
وی همچنین در این خصوص به تبیین مواردی که در ارتقای جایگاه ورزش اثرگذار هستند پرداخت و گفت: مدیریت، پول، برنامه ریزی، رسانه و سیاست گذاری از عناصر مؤثر در این حوزه مهم هستند و می توانند باعث ارتقای آن شوند اما این موضوع می تواند رابطه برعکس نیز داشته باشد.

*اثرگذاری رسانه عمیق و کارآمد است
وزیر ورزش و جوانان در این نشست به نقش رسانه ها اشاره کرد و با بیان این که نباید این بخش را نادیده گرفت، اثرگذاری این حوزه را عمیق و کارآمدتوصیف کرد.
او افزود: کارشناسان هنگامی که آسیب های حوزه ورزش را مورد بررسی قرار می دهند، آن را مرتبط با نحوه ی مدیریت می دانند.
او همچنین در این خصوص نقش رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از ارکان مؤثر در وضعیت کنونی ورزش رسانه ها هستند که من فکر می کنم باید در بررسی ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

*اگر وضع موجود ورزش از لحاظ فرهنگی مطلوب است،خوشبین هستیم
وزیر ورزش و جوانان در این همایش با طرح این سوال که وضع موجود ورزش از لحاظ فرهنگی و اخلاقی مطلوب است یا خیر؟گفت: اگر جواب مثبت به این سوال بدهیم خیلی خوش بین هستیم چرا که بسیاری از ناهنجاری ها در حال حاضر ورزش ما را گرفتار کرده است.

او ادامه داد: بسیاری از زد و بندها و بداخلاقی ها در ورزش کشور جاری و ساری است و برخی رسانه ها نیز که آن را رسانه ی زرد می نامیم در اشاعه ی این ناهنجاری ها تاثیرگذار هستند.
او با ابراز تأسف از این که ادبیات ناشایست در حوزه ی ورزش در حال گسترش است به ذکر خاطره ای از سال های ابتدایی انقلاب پرداخت و گفت: در ورزشگاه امجدیه بسیاری از مردم و تماشاچیان نسبت به رد و بدل شدن کلمات نامناسب بین ورزشکاران واکنش نشان می دادند ولی هم اکنون همه در برابر این ادبیات منفعل هستند.

*تمامی مسئولان ورزشی کشور در ایجاد وضعیت موجود دخیل هستند
او مسئولین فدراسیون ها و مدیران کل را خطاب قرار داد و گفت: چرا نسبت به رشد بداخلاقی ها در ورزش بی تفاوت هستید؟
من فکر می کنم تمامی مسئولان در ایجاد وضع موجود در ورزش ایران دخیل هستند.وضع موجود نیاز به تحلیل و بررسی خاصی ندارد و کاملاً مشخص است.
او افزود: برای گذراندن وضع حال حاضر باید برنامه داشت و مدیران حوزه ی ورزش و جوانان باید نگاه سیستمی داشته باشند؛ آن هایی که این تفکر را باور ندارند باید خودشان ازبدنه ورزش جدا شوند.
دکتر گودرزی گفت: باید همه عناصر را دید و تجزیه و تحلیل کرد تا بتوان به سمت وضع مطلوب حرکت کرد. مدیران ما باید به این نکته توجه داشته باشند که مفاهیم سیستمی را عملیاتی کنند.
او در همین زمینه افزود: با توجه به اهمیت رسانه، این بخش نیز باید باور کند که در حوزه فرهنگ بسیار اثر گذار است و نگاه فرهنگی را سر لوحه ی فعالیت های خود قرار دهد.

دکتر گودرزی تأکید کرد: باید رفتار ناشایست از حوزه ورزش کنار گذاشته شود و به فرموده مقام معظم رهبری نباید به فعالیت های نشریه های زرد توجه کرد و باید در مسیر فرهنگ گام برداشت.

*اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ره آورد های مسئولین فرهنگی وزارت است
وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نشست تصریح کرد: اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ره آوردهای مسئولین فرهنگی این وزارتخانه است.
وی با بیان این که باید سال های پیش نظام نامه فرهنگی ورزش تبیین می شد، اظهار داشت: متأسفانه تا کنون این موضوع مغفول مانده و اکنون مسئولین فرهنگی ما به دنبال احیا و تدوین آن هستند که من از تمامی آن ها تشکر می کنم. انشاالله با اتمام آن نظام نامه ی فرهنگی ورزش تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد.

*هدایت کنندگان ورزش باید به تحقق شعار «ورزش پاک، معنوی و معرفتی» کمک کنند
دکتر محمود گودرزی تصریح کرد: شعار اصلی من در مجلس نیزتوجه به ورزش پاک معنوی و معرفتی است که چشم اندازی دور از دسترس نیست و امروز باید مجموعه ی هدایت کنندگان ورزش به تحقق این شعار کمک کنند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما که داعیه فرهنگ داریم باید بیشتر به الزامات فرهنگی و موضوعات ورزشی توجه کنیم چرا که این مسئله در جهان انعکاس و نمود دارد.
او با تأکید بر ترسیم فرایندها و نوشتن آیین نامه ها و اجرای آن اظهار داشت: توجه و تمرکز بر روی این موضوع افق روشنی را پیش روی ما ترسیم خواهد کرد.

*ورزشکاران ما باید سفیران و مبلغان فرهنگ ایرانی، اسلامی باشند
وزیر ورزش و جوانان در این همایش با ارائه ی تعریفی از دیپلماسی فرهنگی در ورزش،گفت: این موضوع یعنی این که ورزشکاران ما باید سفیران و مبلغانی برای معرفی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.
او ادامه داد: هر بی اخلاقی از سوی ما پژواک بیشتری در جوامع بین المللی خواهد داشت چراکه ما داعیه ی فرهنگی بودن و دینی بودن را داریم.
وی افزود: بنده در طی مدت مدیریت خود در جامعه ی ورزش شاهد بسیاری از ناهنجاری ها بوده ام که با اغماض مواجه شده اما انعکاس و بروز دیگری داشته است.درد ما این است که برای هرکاری تربیت لازم را کسب نکرده ایم.

*وظیفه ی مسئولین است که در حذف ناهنجاری ها و تثبیت هنجارها تلاش کنند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که باید در حوزه ی مدیریت نیزصادقانه، درست و براساس اخلاق حرکت کرد، گفت: تصور ما از فعالیت های فرهنگی و تربیتی باید بر مدار آموزشی باشد چرا که آیندگان باید براساس فعالیت های ما حرکت کنند.
او افزود: بنده نمی خواهم همه را به یک چشم نگاه کنم اما امروز در ورزش بسیاری از هنجارها و ناهنجاری ها مشهود است و این وظیفه ی مسئولین است که در حذف ناهنجاری ها و تثبیت هنجارها تلاش کنند.

خوشبختانه در ورزش ارزش ها همیشه ارزشی هستند اما گاهی ضد ارزش ها در لباس ارزشی ظاهر می شوند که این موضوع باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان از تمامی تلاشگران حوزه ی فرهنگ و ورزش کشور قدردانی کرد.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 19 اسفند 1393 - 09:23

کد:8790-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool