Farsi | English

     يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

آخرين مرحله انتخابي تيم ملي تكواندوي مردان؛
تكواندوكاران در انتظار بليت چليابينسك / تغيير وزن مدعيان جهاني

آخرين مرحله انتخابي تيم ملي تكواندوي كشورمان براي شركت در مسابقات جهاني روسيه، فردا (دوشنبه) در خانه تكواندو برگزار تا تكليف تكواندوكاران اعزامي به اين رقابتها مشخص شود.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، بيست و دومين دوره مسابقات قهرماني جهان (G12)؛ 22 الي 28 ارديبهشت ماه 94 در 8 وزن، به ميزباني "چليابينسك" روسيه برگزار مي شود.

اين رقابتها كه مهمترين رويداد پيش روي ملي پوشان كشورمان است؛ داراي گريد 12 است و به نفر اول 120 امتياز، نفر دوم 72 امتياز و نفرات سوم 43.20 امتياز در راستاي كسب سهميه المپيك تعلق خواهد گرفت.

بي شك؛ تكواندوكاري كه در اين مسابقات بر روي سكوي جهاني قرار بگيرد، ضمن پربار كردن كارنامه افتخارات خود، مي تواند تا حدودي حضورش در المپيك ريو را هم قطعي كند.

تكواندوكاران كشورمان كه سالي پرترافيك و پرمسابقه را پيش رو دارند، فردا براي كسب جواز حضور در چليابيسنك به مصاف تكواندوكاران هم وزن خود مي روند تا در نهايت تركيب تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان براي شركت در اين رويداد مهم جهاني؛ معرفي شود.

بيژن مقانلو در خصوص وزن‌هاي ملي پوشان در انتخابي آخر تيم ملي به سايت فدراسيون تكواندو گفت: «من بارها در اردوها به بازيكنان اعلام كرده ام كه مجاز به حضور در هر وزني هستند و من اجباري براي شخصي ندارم. از همين روي تكواندوكاران مجاز هستند؛ فردا در وزن دلخواه خود بر روي شياپ چانگ بروند و براي حضور در مسابقات جهاني به صورت دوره اي با نفرات هم وزن خود مبارزه كنند تا در پايان تيم اعزامي به چليابينسك مشخص شود. اين مسابقات، به همراه نتايج رقابتهاي قبل و حضور در اردوها، همه و همه مد نظر كادرفني خواهد بود.»





بدين ترتيب 20 تكواندوكار حاضر در اردوهاي تيم ملي كشورمان براي حضور در انتخابي تيم ملي، تصميمي جديد اتخاذ كردند و برخي مدعيان؛ در گفت و گو با سايت فدراسيون تكواندو از تغيير وزن خود خبر دادند...

با اعلام بازيكنان حاضر در اردوهاي تيم ملي، نفرات حاضر در 8 وزن جهاني رقابتهاي انتخابي به شرح ذيل است:

***وزن 54- كيلوگرم:

در اين وزن هادي مستعان، آرمين هادي پور و محمد كاظمي به مصاف هم مي روند.

هادي مستعان كه پيش از اين عنوان نايب قهرماني جهان را در وزن 58- كيلوگرم بدست آورده، در اين انتخابي در يك وزن پايين تر رقابت مي كند و آرمين هادي پور، تكواندوكار 20 ساله كشورمان هم كه با درخشش در رقابتهاي انتخابي براي نخستين بار عضو تيم ملي تكواندو شده؛ ديگر هوگوپوش حاضر در اين وزن است.

همچنين محمد كاظمي كه در كارنامه خود عنوان نايب قهرمان نوجوانان آسيا را در اختيار دارد، در اين وزن به رقابت خواهد پرداخت.

***وزن 58- كيلوگرم:

تقابل جوانترين و با تجربه ترين بازيكنان وزن دوم؛ مي تواند رقابتي جذاب و ديدني باشد. جاييكه فرزان عاشورزاده نفر اول رنكينگ المپيك، قهرمان بازيهاي آسيايي و آسيا بايد رو در روي ميثم باقري، دارنده 2 مدال برنز جهان قرار بگيرد.

*** وزن 63- كيلوگرم:

سروش احمدي و سينا بهرامي كه به تازگي به جمع اردونشينان تيم ملي راه يافته اند 2 تكواندوكار حاضر در اين وزن خواهند بود. بهرامي در اين 2 مسابقه اخير (جام باشگاههاي آسيا و جام فجر) عملكرد بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشته است.

اما ابوالفضل يعقوبي كه پيش از اين در وزن 58- كيلوگرم مبارزه مي‌كرد به تازگي در يك وزن بالاتر يعني وزن 63- كيلوگرم رقابتهاي خود را پيگيري مي كند كه در هر دو رويداد جام باشگاههاي آسيا و جام فجر با حضور در وزن سوم، موفق به كسب مدال طلا شد.

بدين ترتيب 3 تكواندوكار در اين وزن حضور خواهند داشت.





*** وزن 68- كيلوگرم:

بهنام اسبقي، محمد باقري معتمد، عليرضا نصرآزاداني و مهرداد نورمحمدي تكواندوكاران حاضر در اين وزن هستند كه باتوجه به مصدوميت اسبقي، پيكار اين وزن به تاريخي ديگر موكول شده است.

سرمربي تيم ملي تكواندو، در رابطه با زمان برگزاري اين مسابقات گفت: «در سريعترين زمان ممكن و با بهبودي اسبقي اين رقابتها برگزار مي شود.»

بهنام اسبقي، تكواندوكار تيم ملي كشورمان نيز در خصوص مصدوميتش اظهار داشت: «پس از انجام MRI، تشخيص پزشكان، كشيدگي رباط بود. هم اكنون نيز مشغول انجام فيزيوتراپي و درمان هستم تا هرچه زودتر براي شركت در مسابقات انتخابي آماده شوم.»

*** وزن 74- كيلوگرم:

مسعود حجي زواره تكواندوكار باتجربه اين وزن با كسب مدال طلاي بازيهاي آسيايي اينچئون، نشان داده يكي از جدي ترين گزينه هاي حضور در مسابقات جهاني روسيه است. حجي زواره كه در سال 2013 و در يك قدمي سكوي جهاني، مدال اين رقابتها را از دست داد حالا به دنبال جبران اتفاقات مكزيك است.

اما در سويي ديگر، فرزاد عبدالهي كه در كارنامه ورزشي خود مدال طلاي جهان را در اختيار دارد، با حضور در يك وزن پايين تر، در انديشه بازگشت به روزهاي اوج و تكرار مدال طلاي جهاني خواهد بود.

سيد محمد رفيعي؛ ديگر تازه وارد اردوهاي تيم ملي تكواندو، با حضوري 2 ماهه در اردوهاي تيم ملي، در مسابقات جام باشگاههاي آسيا عملكرد خوبي را از خود به نمايش گذاشت و نشان داده؛ كه به دنبال خلق شگفتي در رقابتهاي انتخابي است.

وزن 80- كيلوگرم:

مهدي خدابخشي و ميلاد بيگي دو تكواندوكار حاضر در اين وزن خواهند بود.

خدابخشي مرد شماره يك اين روزهاي وزن ششم حالا يك رقيب جدي دارد و قطعا پيكار 2 بازيكن جوان تيم ملي تكواندوي كشورمان، مي تواند جذاب و ديدني باشد.

خدابخشي در اين چند وقت اخير ضمن كسب مدال طلاي قهرماني آسيا، بازيهاي آسيايي اينچئون، 2 مدال طلا و يك مدال نقره گرندپريكس، حالا نفر دوم رنكينگ وزن 3 المپيك است. در آن سو ميلاد بيگي كه به تازگي به جمع اردونشينان تيم ملي ملحق شده است، در جام باشگاههاي آسيا موفق به كسب پيروزي برابر خدابخشي شده است و در جام فجر نيز با ارائه مبارزاتي هوشمندانه توانست بر سكوي نخست وزن 80- كيلوگرم بايستد.





وزن 87- كيلوگرم:

در حاليكه تا روز گذشته، اميد عميدي تنها تكواندوكار حاضر در اين وزن بود، اما مرتضي شيري؛ به يكباره تصميمي جديد اتخاذ كرد و حالا با حضور در يك وزن پايين تر؛ به دنبال جواز حضور در مسابقات جهاني روسيه است.

عميدي، در سال 2013 تنها يك مبارزه با كسب سكوي سومي جهان فاصله داشت و مرتضي شيري نيز در اين چند وقت اخير با حضور در اردوهاي تيم ملي، تجربيات خوبي را براي خود اندوخته و بايد ديد كدام يك مي توانند بليت حضور در مسابقات جهاني را به نام خود OK كند.

وزن 87+ كيلوگرم:

سجاد مرداني كه سال 2015 را بسيار طوفاني آغاز كرد و تاكنون نيز با طلاي تورنمنت يونان، امارات، جام فجر و جام باشگاههاي آسيا، 40 امتياز المپيكي را براي خود جمع كرده است، تنها تكواندوكار حاضر در اين وزن خواهد بود كه به نظر مي‌رسد؛ حضور خود در روسيه را قطعي كرده است. البته بايد صبر كرد و ديد؛ كادرفني تيم ملي چه تصميمي را اتخاذ خواهد كرد.

مرداني؛ عنوان نايب قهرماني دوره قبل مسابقات جهاني را در اختيار دارد.





رقابتهاي انتخابي فردا از ساعت 9 صبح بر روي يك شياپ چانگ و در خانه تكواندو انجام مي شود و ملي پوشان هر وزن به صورت دوره اي با يكديگر پيكار مي كنند.

مبارزات در 3 راند برگزار و در صورت تساوي، دو تكواندوكار، يك راند كامل ديگر با يكديگر رقابت خواهند كرد.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 3 اسفند 1393 - 09:02

کد:8624-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

محمد شاكري دوشنبه 4 اسفند 1393 | 13:06

عشق هست تكواندو . عشق هست ايران . عشق هست هرچي تكواندو كار مازندراني تيم ملي . با آرزوي موفقيت براي همه ي بچه هاي تيم ملي مخصوصا بچه هاي مازندران


وحید دوشنبه 4 اسفند 1393 | 04:31

عشقه فقط مهدی خدابخشی


سامان دوشنبه 4 اسفند 1393 | 02:05

امیدوارم هرکسی که انتخاب میشه باعث سربلندی بیشتره ایران و ایرانی بشه


فواد يكشنبه 3 اسفند 1393 | 22:38

آیا تماشاگران هم میتوانند حضور داشته باشند ؟


فرهود يكشنبه 3 اسفند 1393 | 20:47

من اطمینان دارم که آقای میلاد بیگی در ترکیب مسابقات جهانی خواهند بود. با آروزی
موفقیت برای ایشان


فرهادشورج يكشنبه 3 اسفند 1393 | 19:26

برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب بشه ولی خیلی مهم است که هرکس انتخاب شد از حق و حقوق تکواندو ایران دفاع کند و ما خوشحال و پرچم ایران رابه احتزاز دربیاورد پس به امید پیروزی کسانی که فردا سرحالتر و فنی تر مبارزه کنند.


ایرانی يكشنبه 3 اسفند 1393 | 18:35

امیدوارم هرکسی که انتخاب میشه موفق باشه و برای همه شون آرزوی پیروزی و سلامتی میکنم


تابش فراهاني يكشنبه 3 اسفند 1393 | 15:04

هادي پور، عاشوززاده، يعقوبي، اسبقي، عبدالهي، خدابخشي، عميدي و مرداني
تركيب تيم ايران در جهاني ميشه.


سوسن محبی يكشنبه 3 اسفند 1393 | 10:07

سلام
به امید موفقیت تک تک ملی پوشان در کلیه رقابتهای بین المللی



 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool