Farsi | English

     چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

چهل و يكمين دوره تورنمنت بين المللي هلند؛
از اقدام قابل ستايش مستعان تا جبران شكست مرداني در مكزيك

چهل و يكمين دوره تورنمنت بين المللي هلند در حالي به اتمام رسيد كه مستعان در اقدامي جوانمردانه از رويايي با نماينده رژيم اشغالگر قدس انصراف داد و مرداني شكست جهاني مكزيك را جبران كرد.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو؛

چهل و يكمين دوره تورنمنت بين المللي تكواندو هلند از روز شنبه بيست و چهارم اسفند ماه به مدت 2 روز در شهر آيندهون برگزار شد.

در اين دوره از مسابقات تكواندوكاران در اوزان (54- ،‌ 58-، 63-، 68-،‌ 74- ،80- ، 87- و 87+) كيلوگرم با يكديگر به رقابت پرداختند كه هادي مستعان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين، حاضر به مبارزه با نماينده رژيم اشغالگر قدس نشد، "تازگل سروت" تركيه اي پس از مسابقات قهرماني جهان 2011 كره، طمع شكست در برابر محمد باقري معتمد را چشيد و سجاد مرداني شكست خود در قهرماني جهان مكزيك را جبران كرد.

تيم ملي تكواندوي كشورمان با حضور (يوسف كرمي، محمد باقري معتمد، عليرضا نصرآزاداني، فرزاد عبدالهي، بهنام اسبقي، سجاد مرداني، هادي مستعان و مسعود حجي زواره) و با هدايت بيژن مقانلو به عنوان سرمربي و مهدي بي باك به عنوان مربي دراين دوره از مسابقات حضور داشت.

در نخستين روز از مسابقات، تكواندوكاران در پنج وزن به مصاف يكديگر رفتند؛

- در وزن 58- کیلوگرم هادی مستعان نماینده كشورمان بعد از پیروزی در برابر "قطنانی" از آلمان و "لاواله" از کانادا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برای پیکار با نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان نرفت و از دور مسابقات خارج شد.

در این وزن "براگانکا" از پرتقال طلا گرفت. "خلیل صاف وان" از استرالیا به نشان نقره دست يافت و "ابراگیموف" از آذربایجان به همراه "لوانت تونکات" از آلمان به نشان برنز دست پیدا کردند.

- در وزن 68- کیلوگرم تیم ایران دو نماینده داشت که بهنام اسبقی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی 2013 جهان بعد از استراحت در مرحله نخست، رقيب كانادايي خود را با نتيجه 3 بر يك از پيش رو برداشت،‌ در بازي دوم "کرول پاولز" از هلند را 9 بر يک از پیش رو برداشت اما در بازي بعد خود با نتيجه 6 بر 3 مغلوب "مارک لوپز" تکواندوکار با تجربه آمریکا شد و از دور مسابقات کنار رفت.

محمد باقری‌معتمد دیگر نماینده ایران که نشان نقره المپیک را در کارنامه داشت، بعد از استراحت در مرحله نخست، کار خود را با پیروزی 8 بر يك در برابر "كاري دروجه" از آلمان آغاز كرد، وي در دومين بازي خود "اسكيل" از اتريش را با نتيجه 4 بر صفر از پيش رو برداشت، وی سپس "پیتر لوپز" از پرو را 10 بر 9 شکست داد و دور چهارم در پیکار با "جنینگ" تکواندوکار المپیکی آمریکایی‌ها 5 بر 2 صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه يافت.

دارنده مدال نقره المپیک که دو بار در بازیهای المپیک 2012و مسابقات جهانی 2011 در دیدار پایانی مغلوب "سروت تزگل" ترکیه ای شده بود، این بار برای رسیدن به دیدار پایانی مسابقات هلند مقابل وی قرار گرفت و با ارائه یک مبارزه هوشمندانه 5بر3 حریف خود را شکست و به دیدار پایانی راه يافت. معتمد در بازی پایانی مغلوب "دانیل مانز" آلمانی شد و به نشان نقره دست يافت.

در این وزن "مارک لوپز" و "سروت" روی سکوی سوم ایستادند.

- یوسف کرمی سرگروه با تجربه و عنوان‌دار تیم ملی کشورمان که بیش از یکسال از میادین تکواندو به دور بود و با بازگشت به تیم ملی، مسابقات فکورانه و خوبی را در آیندهون به نمایش گذاشت و به نشان برنز دست يافت و نشان داد که با تمرین و تمرکز بیشتر می‌تواند بازهم برای تکواندو ایران افتخار آفرین باشد.

وی در وزن 87- کیلوگرم و در سه مبارزه متوالی "سیمون هال" از آلمان (8 بر صفر) ، "الیاس بنخاطب" از هلند(9 بر يک) و "برگ رون" از کانادا (2 بر يک) را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. کرمی در این مرحله یک بر صفر مقابل "دیائه" از فرانسه شکست خورد و به همراه "ولادیسلاو" از روسیه به نشان برنز دست پیدا کرد.

در این وزن "دیائه" طلا گرفت و "رادیک عیسی اوف" آذربایجانی که در لیگ ایران با هوگوی "استیل البرز" به میدان می‌‍رفت، هم نقره گرفت.

- در وزن 80- کیلوگرم فرزاد عبداللهی نماینده ایران بود که ابتدا "سردیک" از کانادا را 12 بر 2 شکست داد ولی در ادامه يک بر صفر به "والنزولا" از مکزیک باخت و حذف شد.

در این وزن "آرون کوک" از جزایر "من" طلا گرفت. "محمد لوتلو" از انگلستان به نشان نقره دست يافت و "سلوکوف" از بلاروس و "فرناندز" از پرتقال به نشان برنز مشترک رسیدند.

"آرون کوک" تکواندوکار انگلیسی الاصل تیم جزایر "من" قبل از المپیک 2012 با فدراسیون تکواندو بریتانیا به مشکل برخورد و از این کشور جدا شد. به جای وی "لوتلو" راهی المپیک شد که دیدار پایانی رقابتهای هلند از این جهت حساس و دیدنی بود که "کوک" مقابل رقیب خود به میدان رفت و 10 بر 8 به پیروزی رسید.

روز گذشته و در دومين روز اين مسابقات، تكواندوكاران در 3 وزن بر روي شياپچانگ آيندهون به رقابت پرداختند؛

- مسعود حجی‌زواره تكواندوكار وزن 74- كيلوگرم كشورمان كه پيش از اين در رقابتهاي قهرماني جهان مكزيك و بازي هاي جايزه بزرگ منچستر نتايج خوبي را به دست نياورده بود، بار ديگر با قرار گرفتن در تركيب تيم ملي و ارائه عملكردي شايسته، اعتماد كادرفني تيم ملي را در هلند به خود جذب كرد و با انجام مبارزاتي چشمگير و حساس در چهل و يكمين دوره تورنمنت بين المللي آيندهون با شکست رقبا راهی بازی نهایی شد.

این تکواندوکار کرمانشاهی دور نخست "مارکوویچ" از کرواسی را 4 بر صفر شکست داد. حجی زواره دور دوم به مصاف "استاتکوویچ" از بلاروس رفت و 9 بر یک از پیش رو برداشت.

وی در ادامه با برتری مقابل "دانیل بلان" از مولداوی(10 بر صفر) ، "آلزوما" از آمریکا(5بر3) و "فررا" از پرتقال" (يک بر صفر) راهی بازی نهایی شد و در جدال برای کسب مدال طلا 4 بر 2 نتیجه را به "مورا" از برزیل واگذار کرد و به نشان نقره دست يافت. در این وزن "گورگیف" از بلاروس و "فررا" از پرتقال به نشان برنز دست يافتند.

- سجاد مرداني نماینده سنگین وزن تیم ملی کشورمان در این دوره دست به کار بزرگی زد و با شکست تمامي رقبا روی سکوی قهرمانی ایستاد.

مردانی دور نخست استراحت داشت، سپس "کازنتسوف" از روسیه را 5 بر 3 شکست داد. وی سپس "هنری کوکی" از انگلستان را 8 بر7 از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار "کارلو مولفتا"ی ایتالیایی رفت. مردانی این ایتالیایی را با مدالهای متعدد از جمله طلای المپیک 2012 لندن، دو نقره و یک برنز جهان، یک طلا، يک نقره و دو برنز اروپا و طلای یورنسیاد، با نتيجه 5 بر 4 شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

سنگین وزن شایسته کشورمان "فیلیکس" از برزیل را در نیمه نهایی با امتیاز طلایی شکست و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. مردانی برای کسب مدال طلا به مصاف" آنتونی اوبامه" دارنده نشان نقره المپیک 2012 لندن و طلای 2013 جهان رفت. این دیدار در پایان راند سوم 8 بر 8 مساوی شد که نماینده کشورمان در راند طلایی با گرفتن امتیاز برنده میدان را ترک کرد و صاحب مدال طلا شد. در این وزن "ولگروویچ" از آلمان و "کرازیرو" از برزیل به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

نكته قابل توجه ديدار فينال اين وزن، رويايي سجاد با آنتوني اوبامه از گابن بود؛ سجاد كه تيرماه سال جاري و در فينال رقابتهاي بيست و يكمين دوره قهرماني جهان با انگشت شكسته و در سه راند پياپي به مصاف اوبامه رفت و در نهايت بر سكوي نايب قهرماني جهان ايستاد، شكست خود در مكزيك را برابر اين تكواندوكار جبران كرد و با نشاندن وي بر جايگاه دومي، مدال طلاي اين وزن را آن خود كرد.

- عليرضا نصرآزاداني دیگر نماینده تیم ملی کشورمان در وزن 74- كيلوگرم از دور رقابتها کنار رفت.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 26 اسفند 1392 - 09:53

کد:5056-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

صادقیان جمعه 1 فروردين 1393 | 16:27

آقا سجاد خسته نباشی .قلبا آرزوی همه ما تکواندو کارا اینه طلای المپیک روی گردنت ببینیم.چون واقعا
شایسته ترینی، هم اخلاقی و هم فنی



 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool