Farsi | English

     سه شنبه 17 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

مرکز توسعه جهانی تکواندو جان دوباره گرفت

مراسم افتتاحیه نخستین دوره مربیگری بین‌المللی در آکادمی جهانی تکواندو در ایران در حالی آغاز شد که این دوره آموزشی حاصل تلاش یکساله مسوولان فدراسیون تکواندو کشورمان است.
این دوره آموزشی بین‌المللی که «سی‌امین آن در جهان و اولین آن در ایران» است در واقع می‌تواند سرفصلی علمی برای رشته‌ای پرمخاطب، پرستاره و مستعد تکواندو باشد. هر چند فدراسیون تکواندو ایران با راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی، علمی سازی و نگرش تخصصی به تکواندو را پیش‌تر نقطه هدف قرار داده است، با این وجود می‌توان گفت که برگزاری دوره بین‌المللی 4 روزه مربیگری تکواندو با حضور بیش از 250 نفر از مربیان برتر داخلی و خارجی نگرش جدید علمی ایران به تکواندو با ابعاد بین‌المللی است.

1)این کلاس آموزشی از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، برگزاری چنین دوره‌ای در ایران بیانگر اعتماد فدراسیون جهانی تکواندو به ایران با وجود افراد با نفوذ و انحصارطلبش در حوزه تصمیم‌سازی است که این می‌تواند خود بیانگر اثرگذاری مثبت مسوولان ما در مجامع بین‌المللی باشد.

2) ایران توانسته به‌عنوان یکی از قدرت‌های تکواندو جهان، خواست خود را در چنین مجمعی به کرسی بنشاند و همانطور که مدال‌های این رشته را از انحصار کره‌ای‌ها خارج کرده و حالا خود را به‌عنوان یک مدعی بزرگ در میادین بین‌المللی ثابت کرده است، از این ‌پس نیز می‌تواند پای ثابت برگزاری دوره‌های تخصصی این رشته در بخش‌های مختلف (داوری و مربیگری) بشود.

3) در بعد بین‌الملل چنین دوره آموزشی علاوه بر اینکه زمینه‌ساز رونق بخشی توسعه تکواندو در آسیا و خاورمیانه است می‌تواند کشورمان «ایران» را به‌عنوان کشوری قدرتمند که به دنبال رشدی تخصصی در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی است به جهان معرفی کند.

4) با تداوم چنین دوره‌های آموزشی در مرکز توسعه جهانی تکواندو ایران، این اعتماد را برای کشورهای اطراف و کشورهای کمتر توسعه یافته ایجاد خواهد کرد که ایران می‌تواند بستر رشد تکواندو را برای سایر کشورها در داخل ایران مهیا کند و این خود به کشورمان جایگاهی ویژه در میان کشورهای جهان و کشورهای اطراف خواهد بخشید.

5) در بعد داخلی نیز مربیان ما برای حضور در دوره‌های مختلف ارتقای درجه، باید با هزینه‌ای بسیار بالا به کشورهای خارجی سفر می‌کردند که این دوره آموزشی فرصتی شد تا مربیان خوب کشورمان با حداقل هزینه‌ها، ضمن بازنگری آموخته‌هایشان بتوانند دانش خود را به علم روز پیوند بزنند.

اما نکته دیگر در این خصوص، تعداد علاقه‌مندانی است که خواستار حضور در این دوره آموزشی شده‌اند و به دلیل تکمیل ظرفیت پشت درهای مرکز جهانی توسعه تکواندوی ایران ماندند و به خاطر همین اقبال، مسوولان فدراسیون جهانی قول مساعد برای برگزاری این کلاس آموزشی را در سال آینده به ایران دادند و این یعنی برگزاری «دومین دوره آموزشی و میزبانی مجدد ما» و در نهایت یعنی «جان بخشیدن به مرکز توسعه جهانی تکواندو در ایران».
به هر حال این فرصت برای ایران به‌عنوان محور تکواندو کشورهای غرب آسیا و مربیان علاقه‌مند به ارتقای دانش فنی مهیا شده است و امیدواریم این مرکز در سال‌های آتی به‌عنوان پایگاهی برای رشد و بالندگی این رشته پرطرفدار جذاب و مدال‌آور شود.

اکرم شعبانی

تاريخ  ارسال:سه شنبه 29 بهمن 1392 - 22:04

کد:4787-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool