Farsi | English

     يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

مروری بر دهمین حضور تکواندوی ایران در مسابقات جام جهانی

تیم ملی تکواندو کشورمان، با شرکت در مسابقات جام جهانی 2012 آروبا، برای دهمین بار تجربه حضور در این رقابتها را به دست آورد.

به گزارش وب سایت فدراسیون تکواندو؛
شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو، به صورت رسمی از روز جمعه سوم آذرماه با حضور 131 تکواندوکار مرد در قالب 13 تیم به میزبانی کشور آروبا و در ورزشگاه "سنترو دپورتیو"شهر "سانتاکروز "آغاز و پس از رقابت سه روزه هوگوپوشان برتر دنیا، با قهرمانی تیم کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان، یکشنبه پنجم آذر ماه به پایان رسید.
در این دوره از رقابتها هوگوپوشان برتر جهان در قالب تیم های (ایران، روسیه، دومینیکن،کره جنوبی، آمریکا، مصر، اسپانیا، ونزوئلا، برزیل، آروبا، چین تایپه، ازبکستان و چین) با قوانین جدید به مصاف یکدیگر رفتند.
مراسم قرعه کشی شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو روز پنجشنبه دوم آذر ماه برگزار شد که براین اساس، ملی پوشان کشورمان در گروه یک با تیم های (روسیه و دومینیکن) هم گروه شدند.
همچنین براساس این قرعه کشی؛ در گروه دوم هوگوپوشان( کره جنوبی، آمریکا و مصر) به مصاف یکدیگر رفتند، در گروه سوم تکواندوکاران (اسپانیا، ونزوئلا، برزیل) به یکدیگر روبرو شدند و در گروه چهارم نمایندگان(آروبا، چین، ازبکستان و چین تایپه) به مبارزه با یکدیگر پرداختند، تا قهرمان این دوره از رقابتها مشخص شود.
نخستین روز از شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی آروبا، به طور رسمی از جمعه سوم آذر آغاز شد که تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود، در ساعت 15:10 به وقت محلی (23:10 به وقت تهران) به مصاف تیم دومینیکن رفت و مقتدرانه و با نتیجه 25 بر 5 از سد تیم ملی دومینیکن گذشت.
ملی پوشان کشورمان بعد از پیروزی مقابل هوگوپوشان دومینیکن و براساس برنامه زمانبندی مسابقات، پس از استراحتی کوتاه و برای کسب عنوان سرگروهی در دومین دیدار خود در این دوره از رقابتهای جام جهانی، به مصاف تیم قدرتمند روسیه رفتند و در نهایت با نتیجه 18 بر15 و عبور از سد هوگوپوشان روس، به عنوان سرگروه A به مرحله بعد مسابقات راه یافتند.
در ادامه رقابتهای روز نخست این مسابقات و در گروه A ، هوگوپوشان روس به مصاف ورزشکاران تیم دومینیکن رفتند که در پایان با نتیجه 17 بر 28 مغلوب دومینیکنی ها شدند.
مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی آروبا روز شنبه چهارم آذر ماه برگزار گردید.
تیم ملی کشورمان در دومین روز از این دوره از مسابقات و طبق برنامه زمانبندی قرار بود با هوگوپوشان آمریکا به رقابت بپردازند که این تیم به دلیل آسیب دیدگی دو تکواندوکار خود، از رویایی با نمایندگان کشورمان انصراف داد و براین اساس هوگوپوشان ایرانی برای رسیدن به فینال به مصاف تکواندوکاران چینی رفتند.
در مرحله فینال، شاگردان عسگری با نتیجه 19بر 18 از سد این تیم آسیای شرقی گذشتند و راهی فینال شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی شدند.
در مرحله فینال، چشم بادامی های کره رقیبان ملی پوشان کشورمان شدند.
مرحله فینال مسابقات جام جهانی آروبا یکشنبه شب پنجم آذر برگزار شد، در این دیدار تیم ملی کشورمان پس یک بازی حساب شده، سخت و نفس گیر مقابل کره جنوبی با نتیجه 27 بر 13 شکست خورد و برای ششمین بارعنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورد.
تاریخچه حضور تکواندو ایران در رقابتهای جام جهانی:
- تکواندو ایران برای اولین تجربه حضور در رقابتهای جام جهانی را درسال 1991 به دست آورد.
در این دوره از رقابتها، کشور یوگسلاوی و شهر "زاگرب"میزبان هوگوپوشان جهان بودند.
در این دوره از مسابقات نتایج تیم ملی کشورمان بدین شرح اعلام شد:
بیژن مقانلو تک مدال نقره کاروان ایران را به ارمغان آورد و علی رحیم زاده و فریبرز عسگری به ترتیب دو مدال برنز این رقابتها را به گردن آویختند.
- در سال 1997نیز دومین تجربه کاروان ایران با حضور در مسابقات جام جهانی مصر به دست آمد که به میزبانی شهر "قاهره" برگزار شد.
پس از اتمام رقابتها، نتایج کاروان ایران بدین شرح اعلام شد:
مهدی بی باک اولین مدال طلای ایران را در رقابتهای جام جهانی به گردن آویخت و پرچم ایران را بر جهان تکواندو افراشته کرد، ، فریبرز عسگری تنها مدال نقره تکواندوی ایران را کسب کرد و محمد زرین کلاه و بیژن مقانلو نیز به ترتیب دو مدال برنز برای ایران به ارمغان آوردند.
- هوگوپوشان ایران برای سومین بار در رقابتهای جام جهانی 1998 در شهر "زیندل فینگن" آلمان حضور پیدا کردند، در پایان؛
هادی ساعی با عملکردی قابل قبول، مدال طلا جهان را به گردن آویخت، و (بهزاد خداداد و مهدی بی باک) دو مدال نقره برای ایران به ارمغان آوردند و حسن اصلانی مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد.
- "لیون" فرانسه در سال 2000 میزبان مرحله بعدی رقابتهای جام جهانی بود، در این دوره از مسابقات تکواندو کاران کشورمان برای چهارمین بار به مصاف رقیبان خود رفتند.
(2 مدال طلا و 2 مدال نقره) حاصل تلاش اعضای تیم ملی کشورمان در این دوره مسابقات بود، هادی ساعی و مهدی بی باک پس از رویایی با برترین تکواندوکاران سطح جهان دو مدال طلا را به ارمغان آوردند و (فرهاد اصلانی و مجید افلاکی) دیگر تکواندوکاران ملی پوش کشورمان نشان نقره را به گردن آویختند.
- ویتنام پنجمین میدان حضور تکواندو کاران کشورمان در مسابقات جام جهانی بود، شهر "هوشیمینه" در سال 2001 میزبان تکواندو کاران شد و در پایان این رقابتها هوگوپوشان کاروان ایران برای نخستین بار، پنج مرتبه بر روی سکوهای جام جهانی رفتند.
هادی ساعی و مجید افلاکی پس از شکست رقیبان سرسخت خود گردن آویز های طلا را تصاحب کردند، تنها مدال نقره کاروان ایران بر گردن علی تاجیک درخشید و امید غلامزاده و مهدی بی باک نیز دو مدال برنز به دست آوردند.
- ایران در ششمین تجربه حضور خود رقابتهای جام جهانی برای اولین مرتبه صاحب سه مدال طلا شد.
در این دوره از رقابتها توکیو ژاپن در سال 2002 میزبان تکواندوکاران سطح جهان شد.
با نمایش گذاشتن مبارزه ای جذاب و چشمگیر (هادی ساعی، مجید افلاکی و یوسف کرمی) به ترتیب سه مدال طلای کاروان ایران را به دست آوردند.
امید غلامزاده با کسب مدال نقره نایب قهرمان شد، (بهزاد خداداد و فیض اله نفجم) بر سکوی سوم جهان ایستادند و مدال برنز را از آن خود کردند.
- حضور در رقابتهای سال 2006 بانکوک تایلند، هفتمین تجربه ایران را در رقابتهای جام جهانی را رقم زد.
در این دوره از رقابتها، تیم ملی تکواندو کشورمان بازهم لذت ایستادن بر سکوی های برتر جهان را در کارنامه خود ثبت کرد.
( فیض اله نفجم و مهدی بی باک) مدال طلای این دوره از رقابتها را به گردن آویختند، علیرضا نصر آزادانی مدال نقره جام جهانی را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و محمدرضا مهدی زاده برنزی شد.
- تکواندوی ایران در هشتمین حضور خود در رقابتهای جام جهانی در سال 2009 که به میزبانی کشور آذربایجان و در شهر باکو برگزار شد، 10 مقام نایب قهرمانی برای ورزش ایران به ارمغان آورد.
در این دوره از مسابقات ( یوسف کرمی، کوروش رجلی، بهزاد خداداد، میثم باقری، حسین تاجیک، هادی افشار، علیرضا نصرآزادانی، علیرضا شکوری، رضا نادریان و محمد باقری معتمد) 10 مدال نقره کاروان ایران را به گردن آویختند.
- تکواندوکاران ایران برای نهمین بار در رقابتهای جام جهانی 2010 چین که به میزبانی شهر ارومچی برگزار شد، حضور پیدا کردند.
در این دوره از مسابقات نتیجه ای به یاد ماندنی برای تکواندو ایران به رقم خورد.
ملی پوشان ایران با به نمایش گذاشتن مبارزه ای چشمگیر و جذاب و عبور کردن از سد رقیبان مطرح خود در سطح جهان، برای هشت بار پرچم ایران به اهتزاز در آمد و سرود مقدس جمهوری اسلامی در آذربایجان طنین انداز شد.
(یوسف کرمی، حسین تاجیک، میثم باقری، یاسین اکبر نتاج، فرزاد عبدالهی، کوروش رجلی و علیرضا نصرآزادانی) 10 مدال طلای کاروان ایران را در این دوره از رقابتها کسب کردند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 7 آذر 1391 - 19:34

کد:189-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool