Farsi | English

     يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

سرمربي تيم پاراتكواندو كشورمان:
با دو ملی پوش بر سکوی سوم جهان ایستادیم

حسين مدانلو گفت : تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در حالی بر سکوی سوم مسابقات جام جهانی آروبا ایستاد که فقط با دو ملی پوش راهی این مسابقات شده بود.

حسين مدانلو سرمربي تيم ملي پاراتكواندو كشورمان در گفتگو با روابط عمومي فدراسيون تكواندو با بیان این مطلب افزود:

سومين دوره مسابقات جهاني پاراتكواندو با حضور 80 هوگوپوش از 15 كشور دنیا همزمان با شانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني تكواندو از دوم آذرماه به ميزباني جزاير "سانتاکروز" کشور "آروبا" واقع در آمريكاي جنوبي در چهار وزن پارالمپیکی (58- و 68- و 80- و 80+) و طی سه راند يك دقيقه ای با قوانین و مقررات گذشته برگزار شد كه ملي پوشان كشورمان با شايستگي و با کسب دو مدال با ارزش طلا در جايگاه سوم جهان ایستادند.
وی درباره گروه بندی این دوره از مسابقات تاکید کرد: براساس قوانین فدراسیون جهانی تکواندو (WTF)، مقرر شد در این دوره از رقابتها هوگوپوشان در چهار گروه با یکدیگر به رقابت بپردازند که بر این اساس؛ در گروه(A5) ورزشکاران قطع هر دو اندام بالاتر از آرنج با یکدیگر به رقابت پرداختند، در گروه (A6) تکواندوکاران قطع یک اندام بالاتر از آرنج به مصاف یکدیگر رفتند، در گروه (A7) نمایندگان تیم های شرایط کننده با شرط قطع عضو در هر دو اندام پایین تر از آرنج در این گروه رقابتی حاضر شدند و در گروه(A8) فرصت مبارزه برای هوگوپوشانی فراهم شد که دارای قطع عضو یکی از اندام پایین تر از آرنج بودند.
وي درباره کسب مقام سوم جهان توسط ورزشکاران کشورمان در این دوره از رقابتها افزود: تیم ملی کشورمان درحالی توانست به این مقام دست یابد که فقط با حضور دو هوگوپوش به مصاف قدرت های برتر جهان رفت.
وی تاکید کرد: برای حضور موفق این دو ملی پوش در مسابقات آروبا از مدتها قبل برنامه ریزی دقیقی از سوی فدراسیون صورت گرفته بود و خوشحالم که با تلاش بی وقفه ی ملی پوشان و جاودانه کردن نام ایران در جهان، جوابگوی اعتماد مسولان فدراسيون بودیم.
سرمربي تيم ملی پاراتكواندو درباره نحوه حضور تیم ها در این دوره از مسابقات بيان داشت: پس از ارسال اسامی ورزشکاران و کادر فنی 21 کشور، در پایان 53 تکواندوکار از 15 کشور جهان (آذربايجان، اسپانيا، ايران، برزيل، مغولستان، روسيه، فلاند، استراليا، كانادا، فرانسه، گواتمالا، آمريكا، كرواسي ، ونزوئلا و انگلستان) جواز حضور در سومین رقابتهای جهانی پاراتکواندو را که در ورزشگاه "سنترو دپورتیوو " این شهر برگزار شد، گرفتند.
مدانلو درباره سطح آمادگی تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابتها تصریح کرد : با توجه به سومین سال برگزاری این رقابتها، سطح آمادگی تمامی تیم های شرکت کننده بسیار بالا بود و تیم ها برای کسب نتیجه، برترین تکواندوکاران خود را راهی آروبا کرده بودند، تيم آذربايجان که مدعی مقام قهرمانی در این مسابقات محسوب می شد، با 16 ورزشكار و کسب (شش مدال طلا، شش نقره و دو برنز) عنوان قهرمانی و اسپانیا با کسب ( دو طلا و یک برنز) عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابتها را از آن خود کرد.
مدانلو درباره روند اجرای مبارزات هوگوپوشان ایرانی در این رقابتها اظهار داشت : براساس قرعه كشي صورت گرفته پیش از آغاز مسابقات، محمود جعفرزاده ملی پوش تکواندو کار کشورمان، در وزن (80-) كيلوگرم و در گروه (6 A ) در اولين ديدار خود به قرعه استراحت افتاد تا با استفاده از این زمان، خود را در دومين ديدار برای مبارزه با برنده دیدار تيم های (اسپانيا و روسيه) ادامه کند.
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان ادامه داد:جعفرزاده در دومين ديدار با حريف قدرتمند اسپانيایی كه امکان استفاده از هر دو دست را داشت، روبرو شد و با تيز هوشي و اجرای مبارزات دقيق توانست با امتياز 4 بر 2 حريف سرسخت خود را مغلوب و راهی دیدار فینال شود.
مدانلو افزود: وی در فينال گروه (6 A ) سومين دوره مسابقات جهاني پارتکواندوآروبا، به مصاف حريف قديمي و قدرتمند روسي خود رفت و با به نمایش گذاشتن مبارزه ای تنگاتنگ و با امتياز 8 بر2 نماینده روس را مغلوب خود کرد و به اولین مدال طلای تیم ایران دست یافت.
مدانلو در خصوص مبارزه مهدی پور رهنما ديگر نماينده كشورمان در این دوره از رقابتهای جام جهانی اظهار داشت: پور رهنما در وزن (68-)كيلوگرم وگروه(A8)، دراولين ديدار به مصاف "آرتور" روس رفت و با امتياز قابل توجه هفت بر صفر این هوگوپوش را شکست داد.
وی تصریح کرد : نماینده ایران در وزن (68-) کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی و در دومین دیدار خود، مقابل "ابوالفضل ابوذري" هوگوپوش آذربايجاني قرار رفت و اين رقيب سرسخت را با امتياز 4 بر 3 مغلوب کرد و براین اساس در مرحله فینال مقابل تكواندو روس قرار گرفت.
سرمربی تیم ملی پارتکواندو کشورمان یادآور شد: در مرحله فینال مهدی پور رهنما با توجه به قد بلند و قدرت بدني بالاي حريف خود مبارزه سنگيني را به نمایش گذاشت و با برتری بر حربفش دومین مدال طلای تیم ملی پاراتکواندو ایران را به گردن آویخت.
وي درباره نتایج کسب شده توسط ملی پوشان ایرانی در این دوره از مسابقات افزود: شاگرددانم نتيجه تلاش هاي شبانه روزي و مستمر خود راگرفتند و از عملكردشان در اين مسابقات بسیار راضي هستم.

سرمربي تيم پاراتكواندو در خصوص سطح برگزاري مسابقات جهاني آروبا اظهار داشت: اين دوره از رقابتها از لحاظ فني وتكنيكي نسبت به گذشته در سطح بسیار بالایی برگزار شد و با توجه به حضور برترین پاراتکواندوکاران سطح جهان، شاهد اجرای مبارزات زيبا وتنگاتنگي از هوگوپوشان بودیم. خوشبختانه در اين مسابقات با استفاده هوگوهاي الكترونيكي "Daedo" ، قضاوت برای داوران بسيار راحت تر از دوره های گذشته بود و از این نظر مشکلی در روند برگزاری رقابتها وجود نداشت.
وي درباره حمایت ها و اقدامات فدراسیون تکواندو برای اعزام تیم ملی پاراتکواندو به مسابقات آروبا بیان کرد: تمامی اقدامات برگزاری اردوی های آمادگی و اعزام تیم به سومین دوره رقابتهای جام جهانی، بر عهده مسئولان فدراسيون تكواندو بوده که با توجه به این امر و کسب مقامی در شان ایران توانستیم جوابگوی مسئولان باشیم.

پس از اتمام سومین دوره رقابتهای جام جهانی پاراتکواندو، نتایج گروه های مختلف بدین شرح اعلام شد :
در بخش آقایان و در رده سنی جوانان؛
در گروه A5 ( وزن 58 کیلوگرم):
1- "ویدال الخاندرو آلوارز" از اسپانیا
2- " نامیگ عباسوف" از آذربایجان
3- "داواچولیو تسرندولگور" از مغولستان
4- "الکساندر الیویرا" از برزیل
در گروه A6 ( وزن 58 کیلوگرم) :
1- "امین نورستادینوف" از آذربایجان
2- "شینه بایار باتبایار" از مغولستان
3- "لقمان حکیم استامولاف" از روسیه
4- "تاگیر ایلان ماتوف" از روسیه
در گروهA5 (وزن 68 کیلوگرم)
1- "ولادیسلاو کرچافالوشییه" از روسیه
2- "انار حسین اف" از آذربایجان
در بخش آقایان و در رده سنی بزرگسالان؛
در گروه A8 ( وزن 58 کیلوگرم)
1- "خوزه سانتانا سانتانا" از اسپانیا
2- "روشان گاهرامانلی" از آذربایجان
3- "بوپها کنگ" از فرانسه
4-" خوزه آلوارز" از گواتلاما
در گروه A6 (وزن 68 کیلوگرم) :
1- "نجات مسلم اف" از آذربایجان
2- "متی سایرانن" از فنلاند
3- "سیلوا سانتوس" از برزیل
در گروه A6 (وزن 80کیلوگرم) :
1- محمود جعفرزاده از ایران
2- "استیون کری" از استرالیا
3- "سانتیاگو مالور فرناندز" از اسپانیا
4- "الکساندر پولی شوک" از آذربایجان
در گروه A8 (وزن 68 کیلو گرم)
1- مهدی پور رهنما از ایران
2- "ماگومدزاگیر سالدی بیروف" از روسیه
3- "محمود سامادوف" از آذربایجان
4- "ابوالفضل ابوزالی" از آذربایجان
در گروه A8 ( وزن 80 کیلوگرم)
1- "حسین حسن اف" از آذربایجان
2- "رزاوف روفشان" از آذربایجان
3- "ایوان می کولیک" از کرواسی
4- "ماگومیدوف" از روسیه
در رده سنی جوانان؛
در گروه A6 (وزن 80 کیلوگرم)
1- "ویسال اماملوف" از آذربایجان
2- "سپارتاک گازاواف" از روسیه
3- "کنت مارتین استاسیاک" از کانادا
در گروه A8 (وزن 80 کیلوگرم)
1- "وقار ادیشیریموف" از آذربایجان
2- "جهانگیر بایروموف" از آذربایجان
3- "زاینوتدین آتاوف" از روسیه
4- " الکساندر نیامگانید" از مغولستان
گفتنی است: نخستین دوره از مسابقات جام جهانی پاراتکواندو، سال 2009 به میزبانی کشور آذربایجان و در شهر باکو برگزار شد، در این دوره از مسابقات 36 هوگوپوش در قالب 16 کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان؛ فرانسه مقام نخست رده بندی تیمی را از آن خود کرد و آذربایجان و ترکیه به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
در این دوره از مسابقات (محمود جعفر زاده و مهدي پور رهنما) ملی پوشان کشورمان به ترتیب دو مدال (نقره و برنز) برای کشورمان به ارمغان آوردند.
همچنین سن پترزبورگ روسیه، میزبان دومین دوره از این رقابتها بود.
در سال 2010 ، 65 هوگوپوش از 21 کشور جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، اين دو ملي پوش كشورمان توانستند به دو گردن آویز با ارزش نقره دست یابند.
همچنین تیم های آذربایجان، ترکیه و اسپانیا، به ترتیب در رده بندی مجموع تیمی مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 7 آذر 1391 - 10:52

کد:186-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool