Farsi | English

     سه شنبه 25 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

راه‌های متعالی شدن ورزش کشور با تکیه بر رهنمودهای رهبری
ورزشکاران، مدیران و رسانه‌ها؛ مثلثی که باید ورزش را اخلاق محور کنند

اخلاق، روحیه جوانمردی و پهلوانی، مردمی بودن، رعایت حقوق دو طرف، واژه‌هایی که مدت‌ها در بین ورزشی‌ها شنیده می‌شد اما باید واقعیت را پذیرفت که اکنون رنگی و تاثیری چندان در این حوزه ندارد. واژه‌هایی که وقتی نامی از ورزشکاری برده می‌شد، این خصوصیات اخلاقی را برایمان تداعی می‌کرد.

در دیدار ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و همچنین مسئولان ورزش کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که دوباره چنین واژه‌هایی معنا پیدا کرد. خصوصیاتی که رهبر معظم انقلاب به شدت بر آن تاکید داشتند. ایشان موضوع اخلاق در ورزش، حضور بانوان در میادین بین‌المللی با رعایت حجاب و اخلاق، توجه به ویژگی‌های‌ اخلاقی ورزشکار از جمله مغرور نشدن و جوانمرد بودن را موضوعی بسیار مهم دانستند.

صحبت‌های مقام معظم رهبری تنها به ورزشکاران محدود نمی‌شد و رسانه‌ها را نیز در بر می‌گرفت. ایشان با اظهار گلایه از تلاش برخی، برای تخریب فضای ورزشی کشور از طریق ترویج تهمت، دروغ، نزاع و تخریب افراد تأکید کردند: متأسفانه سهم رسانه های ورزشی در این کار خلاف کم نیست و من در این خصوص هشدار می دهم.
پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری روسای فدراسیون‌ها و مسئولان ورزش کشور صحبت‌های مختلفی را بیان کردند. همه ورزشکاران و مسئولان ورزش کشور این دیدار صمیمی را نقطه عطفی در ورزش دانستند.

محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین با حضور در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا" درباره دیدار با مقام معظم رهبری با اهالی ورزش و صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص نقش رسانه‌ها به نکات اساسی و حیاتی اشاره و کرد و گفت: رسانه همیشه رسالت نظارتی برعهده داشته که تا امروز هم به خوبی این کار را انجام داده است. پارالمپیک دوره های پیش هم خوب کار می کرد اما در المپیک قبلی به دلیل کارهای خوب رسانه، کار قهرمانان معلول و جانباز به خوبی دیده شد.

وی ادامه داد: به نظر من نداشتن برنامه، نداشتن سیاست کلان و طرح جامع باعث می شود که راه پیشرفت به درستی طی نشود. از طرفی ورود مدیران غیر ورزشی به ورزش یکی دیگر از آفت های ورزش ماست. من معتقدم ورزشکاران نخبه باید وارد مدیریت ورزشی کشور شوند. بخش دیگری از مشکلات به راس هرم ورزش برمی گردد.

محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو هم در این خصوص گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب همه است. بسیاری از معضلات ناشی از حاشیه‌سازی‌هایی است که در رسانه‌ها پروبال می‌گیرد و یک مشکل کوچک تبدیل به معضلی می‌شود که دیگر نمی‌توان آن را حل کرد. البته این مشکل تنها محدود به رسانه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه افرادی که منشور اخلاق را می‌نویسند خود باید به آن پایدار باشند، اظهار داشت: نوشتن منشور المپیک کافی نیست، بلکه کسانی که آن را می‌نویسند باید به آن اعتقاد داشته باشند. اگر فقط بنویسیم و ضمانت اجرایی نداشته باشد فایده‌ای ندارد.

صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره اخلاقیات ورزشکاران و نقش رسانه‌ها می‌تواند سرچشمه موفقیت‌های زیادی برای ورزش کشور باشد. با سرلوحه قرار دادن این صحبت‌ها می‌توان در آینده به موفقیت ورزش کشور خوشبین بود.

بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و برای آنکه بتوان گام های بعدی را به سوی ورزش اخلاق محور محکم تر برداشت، نقل و قول های مسئولان شفاف تر بیان شد و همگان تاکید کردند که راه سعادت در ورزش ایران پند گرفتن از ناکامی های گذشته است و رفتن به سوی اخلاق ورزشی ورزشی است.

در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا" مدیرانی همچون خسروی وفا، محمد دادکان و دکتر عبدالحمید احمدی و غلامحسین شعبانی برای تبیین چنین خواسته هایی صحبت های کارشناسی و دقیقی را ارائه کردند و جملگی اتفاق نظر داشتند که باید تغییراتی در نحوه مدیریت و برنامه ریزی در ورزش انجام شود، اما مهم این است که باید تغییرات را در رفتارها و شیوه های مدیریتی شاهد باشیم و ببینیم تا چه حد تصمیم گیران عرصه ورزش می توانند ورزش را به این جایگاه متعالی سوق دهند.

منبع:خبرگزاری فارس

تاريخ  ارسال:شنبه 26 اسفند 1391 - 20:14

کد:1222-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool