Farsi | English

     جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

به منظور ارج نهادن به جايگاه رفيع شهدا؛
ديدار مسئولان فدراسيون با خانواده شهيد "ذوالقدري"

مسئولان فدراسيون تكواندو به منظور ارج نهادن به جايگاه رفيع شهدا، ‌صبح امروز با خانواده شهيد "غلامحسين ذوالقدري" ديدار كردند.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو؛
در راستاي ارج نهادن به جايگاه رفيع و گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس،‌ مسئولان فدراسيون تکواندو صبح امروز چهارشنبه نهم اسفند با خانواده شهيد غلامحسين ذوالقدري ديدار كردند.
روزهای اول اسفند ماه فرصت مغتنمی بود برای دیدار روحیه بخش با وارثان اصلی انقلاب هم آنانیکه قهرمانانی بزرگ را در دامان خود پرورانیدند تا جائیکه دنیای استکبار با تمام یال و کوپال خود در برابر ایثار آنان احساس عجز و ناتوانی کرد، آری عرشیان فرش نشین ، شهیدانیکه قامت بلند خود را خم کردند تا انقلاب اسلامی در برابر طوفان سهمگین دشمن سربلند به راه خود ادامه داده و اینک ما هستیم و ادامه راهی دشوار اما با افقی روشن ،امروز فرصت خوبی بود تا به اتفاق سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون، حسن شكريان مدير روابط عمومي، اردشير پورباقري خزانه دار فدراسيون،مهرداد پناهی، يوسف كرمي و عليرضا نصرآزاداني ملي پوشان تكواندوكار كشورمان حضوری گرم در خانواده با صفای شهید غلامحسين ذوالقدري داشته باشیم.

ساعت ده صبح از فدراسیون به راه افتادیم و پس از عبور از خیابان های پرترافیک و حرکت به سمت غرب تهران در منطقه پونک به منزل آن شهید بزرگوار وارد شدیم ، پدر و مادر شهید که چشم براهمان بودند به گرمی به استقبالمان آمدند ، وما سراپا گوش به ذکر خاطرات آنان از این شهید بزرگوار سپردیم.

پدر 75 ساله که بازنشسته آموزش و پرورش است از ایمان ،تعهد و ولایت پذیری غلامحسین می گوید، مادر از ادب و کمالات و احترام فوق العاده ای که شهید برای خانواده قائل بود سخن به میان می آورد. بغض راه گلویش را گرفته بود، انگار یاده شبی افتاده که غلامحسین تا صبح پشت درب منزل در کوچه خوابیده بود تا مبادا صدای باز کردن درب منزل مادر را از خواب بیدار کند.
پدر در زیر لب این آیه را زمزمه می کند وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار ، بلکه زنده اند و نزدپروردگارشان به ايشان روزی می دهند)




در ادامه پولادگر بابیان حدیثی از مولای موتقیان حضرت علی(ع)گفت:فرزندان صالح تنها سرمايه هاي جاوداني هستند كه براي انسان باقي مي ماند و به گفته پيامبران اين سرمايه ها در اين دنيا و جهان آخرت باعث سرافرازي والدين مي شوند، به خانواده شهید ذولقدر ی برای تربیت چنین فرزندانی تبریک گفته و افزود شهدا سرمايه هاي جاودان و فراموش نشدنی نظام اسلامی و يكي از دلايل حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي ايران هستند كه با گذشت چند سال از دوران جنگ تحميلي هنوز هم ياد و خاطر آنها فراموش نشده است.

وي گفت: شهدا با فدا کردن جان خود از ملت، دین،انقلاب و ولایت محافظت کرده وارمغاني جاويدان براي مردم كشور از خود بر جاي گذاشتند كه تجليل از خانواده هاي آنها،‌ كاري كوچك در برابر جانفشاني آنها است.
پولادگر در پايان گفت:‌ بی تردید یاد و افتخار شهدا همواره در اذهان ملت شریف و قدرشناس ایران زنده و ماندگار خواهد ماند.

گفتني است غلامحسين ذوالقدري سوم مرداد 1338 در محله جي در جنوب غربي تهران به دنيا آمد تا سوم دبيرستان درهنرستان صنعتي شماره دو ادامه تحصيل داد. وي علاوه بردرس، به ورزش هم توجه ويژه اي داشت، تا حدي كه در رشته كشتي، قهرمان مسابقات استان تهران شد. بااوج گرفتن انقلاب اسلامي مردم ايران غلامحسين نيز به صفوف انقلابيون پيوست ودر روز 22 بهمن 1357 در خلع سلاح پادگان جي نقش به سزايي ايفاء كرد.

سال 1358 به استخدام اداره تسليحات ارتش جمهوري اسلامي ايران در آمد و در قسمت مهمات سازي مشغول به كار شد.

با شروع جنگ تحميلي در 31 شهريور 1359 ،غلامحسين به گروه جنگ هاي نامنظم شهيد چمران پيوست تا به همراه پارتيزان هاي اين گروه كوچك با واحد هاي مجهز زرهي ارتش بعث مبارزه نمايد.

غلامحسين ذوالقدري كه به همراه ديگر هم رزمانش در منطقه ي دشت آزادگان توانسته بود اين منطقه را از لوث وجودارتش بعث پاكسازي كند، سرانجام در 31 ارديبهشت 1360 درارتفاعات الله اكبر در شمال شهر سوسنگرد با اصابت گلوله ي دشمن به گلويش شهد شيرين شهادت را نوش جان كرد.

غلامحسين ذوالقدري در فرازي از وصيت نامه اش اين چنين مي نويسد: جان من در مقابل پيروزي اسلام و وطنم ارزش ندارد. شهادت درراه اسلام و وطن، ميعادگاه عاشقان است. شهادت موهبتي است الهي كه نصيب بندگان خدا مي گردد.اگر ارزش يك شهيدواقعي را داشتم مرا در قطعه شهدا دفن كنيد.
شهيد غلامحسين ذوالقدري در قطعه 24 (شهدا)رديف 80 شماره 17 بهشت زهرا(س) اراميده است.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 14:32

کد:1075-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool