يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

تکواندو، پای ثابت بازی‌های کشورهای اسلامی



شناسه خبر: 24469   شنبه 14 اسفند 1395 - 08:17

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی 22 اردیبهشت‌ماه تا يكم خردادماه سال آینده به میزبانی آذربایجان و در شهر "باکو" برگزار می‌شود.


ثبت نام های اولیه برای حضور ورزشکاران کاروان ایران در دوره جدید باز‌ي‌های کشورهای اسلامی صورت گرفته است، برهمین اساس کاروان ایران در ورزش‌های آبی، ژیمناستیک، ووشو (ساندا)، تنیس روی میز، هندبال، جودو، کشتی (فرنگی و آزاد)، تیراندازی، تنیس، والیبال، بوکس، دوومیدانی (فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون معلولان)، کاراته، تکواندو، ورزش‌های زورخانه ای و وزنه برداری دراین رقابت‌ها حاضر می‌شود.

این ثبت نام اولیه در حالی از سوی کمیته ملی المپیک صورت گرفته است که حضور این رشته‌ها بر مبنای چند فاکتور خاص انجام شده است، شاید مهم ترین فاکتور را مدال آوری این رشته ها باید در نظر گرفت. به هر حال در رقابت هایی از این دست توجه به مدال آوری نکته حائز اهمیتی خواهد بود. فاکتوری که باعث شده تا رشته تکواندو از اولین دوره برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی به میزبانی عربستان حضور داشته باشد و به قولی تکواندو پای ثابت این بازی هاست.

رشته‌ای که سهم بسزایی در مدال آوری کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی داشته و حالا بازهم در فهرست رشته‌‌های اعزامی به این رقابت‌ها قرار گرفته است و باتوجه به کارنامه درخشانی که تکواندو در این تورنمنت ورزشی جهان اسلام داشته از حالا حساب ویژه ای روی مدال آوری هوگوپوشانش شده است. این در شرایطی که سهم تکواندو در بازی ‌های کشورهای اسلامی دوره قبل به میزبانی اندونزی 43 درصد از مجموع مدال های طلای کاروان ایران بود. البته از تکواندوی ایران کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت.

این در حالی است که کاروان ایران در اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سال 2005 میلادی در عربستان صاحب 10 مدال طلا، 9 نقره و 11 برنز شد و جایگاه پنجم را به دست آورد. دراین رقابت‌ها نیز تکواندو سنگ تمام گذاشت.

کاروان ایران در اولین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی با 130 ورزشکار در 13 رشته دوومیدانی، شیرجه، شنا، واترپلو، تکواندو، کاراته، تنیس روی میز، گلبال، فوتبال، فوتسال، شمشیربازی، والیبال و بسکتبال حضور یافت. دراین رقابت‌ها با توجه به اهمیت برگزاری نخستین دوره بازی های کشورهای اسلامی و در پیش بودن بازی‌های آسیایی 2006 "دوحه" قطر کاروان ورزشی کشورمان با نفرات اصلی خود دراین مسابقات شرکت داشت.

دومین دوره این رقابت‌ها به میزبانی ایران بنا به دلایلی لغو شد. تا این بازی با وقفه‌ای 8 ساله به میزبانی اندونزی برگزار شود. رقابت هایی كه کاروان ایران در سومین دوره برپایی آن با کاروانی پر و پیمان تر حضور پیدا کرد.

در سومین دوره این بازی ها ایران با 88 ورزشکار متشکل از 29 ورزشکار زن و 59 ورزشکار مرد و در 6 رشته تکواندو، ووشو، تیر و کمان، کاراته، دوومیدانی و والیبال شرکت کرد. در این دوره بازی‌ها کاروان ایران بعد از کشور میزبان یعنی اندونزی با 59 مدال که 30 مدال آن به رنگ طلا بود در جایگاه دوم قرار گرفت.

در این دوره از رقابت‌ها‌ 12 هوگوپوش کشورمان در قالب تیم‌های ملی زنان به مصاف رقیبان رفتند كه سوسن حاجی پور، امید عمیدی، فاطمه روحانی، شکرانه ایزدی، محمد باقری معتمد، بهنام بیات، اکرم خدابنده، مهدی خدابخشی صاحب مدال طلا شدند، سمانه شش پری و افشین ساکت صاحب مدال نقره و پریسا فرشیدی تنها تکواندوکار برنزی ایران لقب گرفت.

حالا این بازی‌ها به بلوغ رسیده است و کشورهای اسلامی با نگاه ویژه‌تری به این رویداد ورزشی نگاه می‌کنند و به طور حتم در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی باکو "شاهد" رویدادهای پر هیجانی ميان ورزشکاران مسلمان خواهیم بود كه در این میان رقابت‌های تکواندو نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.



تاريخ  ارسال:شنبه 14 اسفند 1395 - 08:17

کد:24469-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool