دوشنبه 30 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

رونمایی از کتاب شهید عطایی در استان زنجان



شناسه خبر: 13345   يكشنبه 23 خرداد 1395 - 10:24

یادواره شهید عطایی، بنیانگذار تکواندو استان زنجان 31 تیرماه سالجاری با حضور مسئولان بلند پایه کشوری در زنجان برگزار می شود.


یادواره شهید عطایی، بنیانگذار تکواندو استان زنجان 31 تیرماه سالجاری با حضور مسئولان بلند پایه کشوری در این استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان زنجان، یادواره شهید عطایی به عنوان بنیانگذار تکواندو در زنجان با حضور مسئولان بلند پایه کشوری برگزار خواهد شد.

علی سپهری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا گفت: یادواره شهید عطایی به عنوان بنیانگذار تکواندو 31 تیرماه سالجاری در خانه تکواندو زنجان با حضور مسئولان بلند پایه کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید عطایی 27 تیرماه سال 1361 به فیض شهادت نایل آمد، خاطرنشان کرد: این یادواره با حضور خانواده شهید عطایی، مسئولان استانی و کشوری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار می شود.

سپهری با بیان اینکه در برگزاری این مراسم اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به ویژه معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره کل، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان، بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همکاری می کنند، تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این مراسم انجام شده است.

دبیر هیات تکواندو استان زنجان از رونمایی کتاب شهید عطایی در این مراسم خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این یادواره کتاب شهید عطایی نیز رونمایی می شود. این کتاب شامل زندگینامه و فعالیت‌های ورزشی این شهید گرانقدر نظام اسلامی است.

سپهری در ادامه افزود: شهدای گرانقدر نظام اسلامی مشعل فروزان انقلاب را پرفروغ کرده اند و خانه تکواندوی استان برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید، این مراسم را برگزار می کند.

وی اینطور ادامه داد: در سال‌های گذشته این یادواره از سوی هیات تکواندو و با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شد که سال گذشته نیز نماینده ولی فقیه بر سر مزار این شهید در استان زنجان سخنرانی کرد.

دبیر هیات تکواندو استان زنجان با اشاره به اینکه در صورت اجرایی شدن برنامه‌ها، این یادواره در سالن شهید عطایی زنجان برگزار می شود، افزود: تجلیل از ورزشکاران با اخلاق استان زنجان نیز به دلیل تقارن برگزاری این یادواره با روز 31 مردادماه به عنوان روز فرهنگ پهلوانی از برنامه‌های جانبی این برنامه محسوب می شود.


***زندگینامه شهید عطایی

شهید پرویز عطایی بنیانگذار ورزش تکواندو در استان زنجان در سال 1336 در خانواده مذهبی از اهالی شهرستان لنجان اصفهان (روستای کچوئیه) به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا مقطع سوم راهنمایی در تهران گذراند و چون دوست داشت متکی به خود و در عین حال یاور خانواده باشد وارد بازار کار شد و در کنار آن به خاطر علاقه وافر به ورزش به ویژه ورزش‌های رزمی، به ورزش زیبای تکواندو پرداخت و در سال 1360 موفق به اخذ کمربند مشکی دان 1 شد و در همان سال در کلاس داوری نیز شرکت کرد و مدرک داوری خود را نیز از فدراسیون دریافت کرد.

فعالیت صادقانه و عاشقانه او در جبهه خدمت به نظام و مردم و همچنین تعلیم و تربیت جوانان از طریق ورزش موجب شد که منافقان کوردل در سال 60 در صدد ترور او بر بیایند و در 19 شهریور در حالیکه از تمرین باز می گشت مورد سوء قصد قرار گرفت و 4 تیر به سینه و دست و پای او اصابت کرد ولی از آنجا که از شجاعتی کم نظیر و بدنی آماده برخوردار بود در همان حال یکی از ضاربان را دنبال کرده و موفق می شود آن را از پای در آورد.

این یار عاشق پس از بهبودی در سال 61 عازم جبهه‌های نبرد علیه متجاوزان بعثی می شود و در عملیات رمضان شرکت کرده و بعد از دلاوری و رشادت‌های فراوان در این نبرد و به هلاکت رساندن جمعی از نیروهای بعثی و منهدم کردن مقادیر متنابهی از ماشین های جنگی آنها، بالاخره به آرزوی خود رسید و در تاریخ 27 تیرماه سال 1361 در محل پاسگاه زید به فیض شهادت نایل آمد.

در وصیت نامه شهید نیز آمده است که امروز که این وصیت نامه را می نویسم اولین روزیست که به جبهه رسیدم و در سنگر کنار برادران رزمنده مشغول نوشتن هستم و خدا می داند که چقدر با عشق و علاقه این وصیت نامه را می نویسم و خود می دانم که شهید می شوم...

خوشحال از این هستم که مردن در راهی که سال‌ها در انتظارش بودم فرا می رسد... برادران پشتیبان امام باشید و همیشه او را دعا کنید من فدای امام عزیز هستم و به او عشق می ورزم و از او می خواهم که در آخرت مرا شفاعت کند.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 23 خرداد 1395 - 10:24

کد:13345-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

بهرامي چهارشنبه 26 خرداد 1395 | 07:41

به نام خدا وياد شهدا وامام شهدا باسلام به تمام ورزشكاران عزيز وتكواندو كاران گرامي به نظر بنده شهيد عطايي يكي از شهداي بزرگ ورزشي استان زنجان بوده وهست وما بايد براي شناخت اين شهيد عزيز به جوانان و نوجوان تلاش كنيم تا ادامه دهنده راه ان شهيدان باشند روحش شاد وراهش پر ره رو باد صلوات.....



 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool