يكشنبه 22 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

گفت و گو با هوگوپوشان اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا؛
پرانگيزه و پرتلاش براي تكرار قهرماني در قاره كهن



شناسه خبر: 12712   يكشنبه 29 فروردين 1395 - 09:54

تيم‌ملي تكواندوي مردان كشورمان در بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني آسيا كه به ميزباني تاشكند ازبكستان انجام شد، با سه مدال طلا، 2 نقره و يك برنز توانست بر سكوي قهرماني آسيا بايستد، حالا ...


تيم‌ملي تكواندوي مردان كشورمان در بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني آسيا كه به ميزباني تاشكند ازبكستان انجام شد، با سه مدال طلا، 2 نقره و يك برنز توانست بر سكوي قهرماني آسيا بايستد، حالا در فاصله چند روز مانده تا آغاز جام بيست و دوم، تيم ملي تكواندوي كشورمان با تركيبي از جوانان كم تجربه اما باانگيزه مي‌خواهد از اين عنوان در فيليپين دفاع كند. گفت و گوی روابط عمومي فدراسيون تكواندو با 6 نماينده ايران در مسابقات قهرماني آسيايي 2016 را در ادامه خواهيد خواند:

*** هادي‌پور: تلاشم كسب اولين طلاي تاريخ وزن اول ايران در آسيا است

آرمین هادی‌پور کاپیتان تیم ملی تکواندو مردان در مسابقات قهرمانی آسیا و یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال، اظهار داشت: شرایط خودم و تیم عالی است. اعضای تیم ما همگی سن کمی دارند اما از لحاظ فنی خیلی خوب هستند. به نظرم تیم ما پتانسل قهرمانی دارد؛ شاید بازیکنان کم‌تجربه باشند اما همگی باانگیزه هستند و به راحتی از مدال طلا نمی‌گذرند، ان‌شاءالله که بتوانیم عنوان قهرمانی دوره قبل را تکرار کنیم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو مردان در پاسخ به این سوال که ایران تاکنون در وزن 54- کیلوگرم مدال طلا نداشته آیا این طلسم شکنی توسط او انجام می‌شود؟ تصريح كرد: مثل همیشه تلاش می‌کنم. در حال حاضر از لحاظ روحی و بدنی آماده هستم به امید خدا تلاشم را برای کسب اولین مدال طلای ایران به کار خواهم بست اما قولی نمی‌دهم چرا که تکواندو، ورزش لحظه ها‌ است و شاید به یكباره همه چیز تغییر کند اما اطمینان می‌دهم هیچ وقت در رقابت‌هایم کم نمی‌گذارم چرا که با لباس تیم‌ملی ایران در مسابقات حضور دارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کره جنوبی به خاطر حضور او است كه در وزن 54- کیلوگرم حضور ندارد؟ گفت: نمی‌دانم! اصولا کره‌ای‌ها در مبارزات با من میانه خوبی ندارند! اگر در این وزن بازیکنی نداشته باشد فكر مي‌كنم برای اولین‌بار است که در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن اول نماینده ای نخواهند داشت! اما بغیر از کره جنوبی، تایلند، فیلیپین و قزاقستان همگی خوب هستند و قوی ظاهر می‌شوند. امیدوارم که با تلاش این چند وقت مزد زحماتمان را بدست آوریم.

*** ميرهاشم حسيني: تیم ما پتانسیل قهرمانی را دارد

میرهاشم حسینی هوگوپوش وزن 58- کیلوگرم که اولین اعزام در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند در رابطه با شرایط این روزهایش گفت: خدا را شكر با تمریناتی که انجام دادم به شرایط آرمانی نزدیک شده‌ام. در مسابقات کشوری و حتی انتخابی در وزن 58- کیلوگرم بازی کردم و نتیجه مطلوبی را هم گرفتم اما در اردو به خاطر تمرینات سنگینی که داشتم از لحاظ بدنی کمی افت داشتم و در انتخابی های درون اردویی زیاد خوب نبودم اما بعد در آخرین مرحله انتخابی توانستم با شکست حریفانم در این وزن فیکس شوم. در حال حاضر به ثبات رسیده‌ام و وضعیت بدنی‌ام خوب است.

تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا می تواند از مدال طلای دوره قبل ایران در این رقابت ها دفاع می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: تلاشم را می‌کنم تا از مدال طلا دفاع کنم و برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال به فیلیپین می‌روم.

دارنده مدال طلای نوجوانان قهرمانی آسیا 2015 در رابطه با شرایط تیم بیان کرد: شرایط تیم خوب است و بازیکنان تیم جوان و با هم رابطه‌ی دوستانه‌ای دارند. تیم ما پتانسیل قهرمانی را دارد.

*** يعقوبي: به حريفانم فكر نمي‌كنم/ فقط مي‌خواهم مبارزات خوبي داشته باشم

ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان که اولین سابقه حضور در مسابقات آسیایی را تجربه می‌کند، در خصوص شرایط این روزهایش اظهار داشت: شرایطم خوب و بدنم آمادگی لازم را دارد. برای مسابقات آماده هستم و برایم اهمیتی ندارد که چه کسانی حریفانم هستند چرا که یاد گرفته‌ام در مقابل رقیبانم فقط باید خوب مبارزه کنم و به هیچ‌چیز فکر نکنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تجربه 2 ساله در اردوهای تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا به او کمک خواهد کرد؟ گفت: در مسابقات قهرمانی جهان 2015 تجربه خاصی نداشته‌ام و برای اولین بار بود که در این رقابت ها شركت مي‌كردم و آنجا به مدال برنز رسیدم اما در پیکارهای قهرمانی آسیا تمامی تجربیات مسابقاتی که پشت سر گذاشته‌ام را به کار می‌بندم تا بتوانم خوشرنگ‌ترین مدال را در فیلیپین بدست آورم چرا که ایران تاکنون در این وزن مدال نداشته است.

دارنده مدال برنز جهان در پایان خاطر نشان ساخت: تمامی اعضای تیم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم قهرمانی دوره پیش ايران در آسیا را تکرار کنیم.

*** علياري: مهمترين فاكتور تيم ما، انگيزه است

علیرضا علیاری هوگوپوش وزن 68- کیلوگرم کشورمان در خصوص شرایطش پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اولین سال است که در تیم‌ملی بزرگسالان حضور دارم. در رده سنی نوجوانان اعزام داشته‌ام که سال گذشته مدال برنز قهرمانی آسیا را در این رده‌سنی کسب کرده‌ام. خدا ار شکر نسبت به روز اول ورود به اردو پیشرفت داشته‌ام، تمرینات رده سنی بزرگسالان سنگین‌تر است و من هم آمادگی مطلوب را کسب کردم. تیم ما جوان و با‌انگیزه بالاست و همین انگیزه بالا می‌تواند ما را به قهرمانی برساند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند از مدال طلایی دوره قبل اسبقی در فیلیپین دفاع کند؟ اظهار داشت: وزن من در این رقابت ها بیشترین تعداد شرکت کننده را دارد و واقعا بازیکنان خوبی در وزن چهارم مبارزه می‌کنند. هرچه خدا بخواهد همان اتفاق مي‌اُفتد اما من از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم.

*** رجبي: می خواهم با بهترین مدال به ایران برگردم

سعید رجبی نماينده وزن 80- کیلوگرم کشورمان که همانند دیگر هم تیمی‌هایش اولین حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند، در آخرین روزهای آغاز رقابت های آسیایی، اذعان داشت: خدا را شکر به آمادگی که در نظر داشتیم، رسیدیم و تلاشمان را بیشتر می‌کنیم تا در روز مسابقات به حد عالی برسیم و بهترین نتیجه را در این رقابت ها کسب کنیم. بازیکنان همگی جوان و باانگیزه، براي كسب خوش‌رنگترين مدال‌ها تلاش می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه از حریفانش چقدر شناخت دارد؟ گفت: در کل نسبت به رقیبانم شناخت چندانی ندارم اما با یکی از بازیکنان ازبکستان در جام جهانی بازی کرده‌ام. خودم را کاملا آماده می‌کنم تا با بهترین مدال به ایران بازگردم.

سعید رجبی در خصوص اینکه آیا می‌توان او را جز بازیکنان با‌تجربه به شمار آورد؟ تصریح کرد: هنوز به آنجایی که می‌خواستم نرسیده‌ام اما حضور من در مسابقات جام جهانی و دیدن رقابت های فینال گرندپریکس 2015 بسیار موثر بوده و تجربه خوبی بدست آورده‌ام. اميدوارم از اين تجربيات در مسابقات قهرماني آسيا به نحو احسن استفاده كنم.

*** عرفانیان: جوان و کم تجربه ایم/ می خواهیم با نتایجی خوب به ایران برگردیم

پوریا عرفانیان تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در خصوص شرایط این روزهایش پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا اذعان داشت: شرایط خوب و آمادگی لازم را هم دارم. تیم جوان و کم تجربه‌ای هستیم که در واقع که کار سختی را برای قهرمانی پیش رو داریم اما همه تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها بدست آوریم.

وی در رابطه با مهمترین حریفانش در مسابقات آسیایی تصریح کرد: حریفانم را می‌شناسم که به نسبت تکواندوکاران سرشناسی هستند. مهمترین رقیب من در این دوره از مسابقات تکواندوکاران ازبکستان، چین و چین تایپه هستند. من فیلم بازیکن ازبکستانی (جسور بایکازوف) را دیده‌ام و سعی کردم نقاط قوت و ضعف او را متوجه شوم.

هوگوپوش وزن 87- کیلوگرم کشورمان هدفش را اینطور ادامه داد: با کسب طلای آسیایی می‌توانم در رنکینگ، جایگاه خوبی را بدست آورم. در واقع مسابقات آسیایی برای من، پله اول برای رسیدن به سهمیه المپیک 2012 است.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 29 فروردين 1395 - 09:54

کد:12712-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool