چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

کمرانی:امیدوارم نماینده خوبی برای تکواندو ایران باشیم/ علیزاده دختران ایران را به خودباوری رساند



شناسه خبر: 83118   دوشنبه 22 مرداد 1397 - 06:32

مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان گفت: نتیجه در تکواندو هیچوقت قابل پیش‌بینی نیست اما دختران ما نشان دادند از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و اگر به توانایی خود اعتماد کنند در این دوره از بازی‌های آسیایی می‌توانیم فصل جدیدی را در تاریخ تکواندو بانوان رقم بزنیم.


تیم‌ملی بانوان کشورمان از نیمه دوم خردادماه تمرینات خود را آغاز کرده است؛ دختران تکواندو ایران پس از مدال کیمیا به این خودباوری رسیده اند که هیچ چیز از رقبا کم ندارند و حالا با تلاشی مضاعف خود را برای المپیک آسیایی آماده می‌کنند؛ جاییکه دختران ایرانی در میان مدعیان این رشته هنوز نتوانسته اند مدال طلای این رقابت‌ها را به نام خود ثبت نمایند.

صحبت‌های مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در واپسین روزهای باقی مانده به هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در ادامه می‌خوانید.


- تورنمنت کره‌جنوبی محک خوبی بود

برای حضور در بازی های آسیایی دور جدید تمرینات را از دهه پایانی خردادماه در مرکز جهانی تکواندو آغاز کردیم و برای آمادگی هرچه بیشتر بچه‌ها تورنمنت کره‌جنوبی را در نظر گرفتیم. این رویداد نتایج خوبی برای کادرفنی و تکواندوکاران به همراه داشت، ملی پوشان محک جدی خورده و اشکالات فنی آنها را متوجه شدیم؛ همچنین ما با حضور در این رقابت‌ها توانستیم آنالیزی از سبک مبارزه نمایندگان چین و کره‌جنوبی که از مدعیان اصلی هستند، داشته باشیم و پس از بازگشت سعی کردیم نقاط ضعف بچه‌ها را برطرف نماییم. خدا را شکر با برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته بچه‌ها به آمادگی خوبی رسیده‌اند. اعضای تیم همگی با انگیزه هستند و از نظر روانی نیز در جایگاه خوبی قرار دارند؛ فکر می‌کنم در بازی‌های آسیایی آمادگی روانی می‌تواند تاثیربالایی در موفقیت داشته باشد.

- کیمیا دختران ایران را به خودباوری رساند

متاسفانه یکی از اتفاق‌های ناگوار این اردو آسیب دیدگی کیمیا علیزاده کاپیتان تیم بود که تا چند روز از نظر روحی بچه‌ها را تحت تاثیر قرار داد که این نشان از همدلی تیم دارد. کیمیا در تمرین بسیار سبکی که با نوجوانان البرزی داشتیم دچار پارگی ACL شد و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. امیدوارم کیمیا این استراحت اجباری را به خوبی و با موفقیت پشت سر بگذارد و دوباره به میدان مبارزه بازگردد؛ او در این چند سال تاثیرات به سزایی بر تکواندو دختران داشته و آنها را به این باور رسانده که می‌‌توانند در میادین بزرگ خوش بدرخشند.

ملیکا میرحسینی باتوجه به عملکرد خوبی که در تورنمنت بین‌المللی کره‌جنوبی داشت جایگزین کیمیا در بازی‌های آسیایی شد؛ او در این رقابت‌ها هرچه در توان داشت اجرا کرد و بازیکنی است که تمام توانایی خود را در شیاپ‌چانگ به نمایش می‌گذارد و این مهم حاکی از این می‌باشد که نترس و شجاع است و جو و شرایط روی عملکرد او تاثیری ندارد؛ این یک امتیاز مثبت برای هر ورزشکاری است. ملیکا آرزو داشت که در المپیک آسیایی حضور پیدا کند و این اتفاق افتاد؛ امیدوارم از این فرصت به خوبی استفاده نماید.

- امیدوارم نماینده خوبی برای تکواندو ایران باشیم

اگر بخواهیم به وضعیت تیم‌ملی دختران بصورت منطقی نگاه کنیم، هنوز باید تلاش بیشتری کرد تا بتوانیم نتایج خیلی بهتری کسب کنیم اما در مقایسه با گذشته که در رقابت‌هایی با سطح پایین دختران تکواندوکار با توان فنی بالا نتیجه را واگذار می‌کردند اکنون در جایگاه خوبی قرار دارند با این روند رو به رشدی که داشتند با خودباوری می‌توانند موفق باشند. بچه‌ها با مدال‌های کیمیا به این مهم ایمان آوردند که می‌توانند جز بهترین‌ها دنیا باشند.

امیدوارم بتوانیم نماینده خوبی برای ایران در این رویداد ورزشی بزرگ باشیم و با بالا بردن پرچم کشور قدرت ایرانیان را به رخ کشورهای قاره کهن کشیده و در تکواندو بانوان تاریخی نو را رقم بزنیم.


- تکواندو هیچوقت قابل پیش‌بینی نیست

مهمترین حریفان ما در این رقابت‌ها کره‌جنوبی، چین، تایلند و ویتنام هستند. اما دختران تکواندو نشان دادند ازنظرفنی هیچ چیزکم ندارند و اگربه توانایی خود اعتمادکنند‌ ‌می‌توانیم دراین دوره از بازیهای آسیایی تاریخی نورا درتکواندو بانوان رقم بزنند.

دختران تکواندو ایران تاکنون نتوانسته‌اند در بازی‌های آسیایی مدال طلا کسب کنند، با توجه به اینکه بچه‌ها رنک بالایی ندارند و در بازی‌های نخست باید با بهترین‌ها مبارزه کنند کار سختی برای تصاحب این نشان دارند اما آنها طی این سال‌ها اتفاقات خوبی را رقم زدند و می‌توان به تیم امیدوار بود. از مردم می‌خوام برای ما دعا کنند که شرمنده برنگردیم و کار کوچکی برای کشورمان انجام دهیم.

در ادامه نظر سرمربی درباره نفرات اعزامی به المپیک هجدهم را می‌خوانید:

اتفاقات خوبی در وزن 49- کیلوگرم برای ناهید کیانی افتاد هرچند که در برخی مبارزات نتوانست استعدادهای خود را نشان دهد اما امیدوارم در بازی‌های آسیایی همانند مسابقات گرنداِسلم با روحیه کامل حضور پیدا کنند و بتوانند همانند آن رقابت‌ها که واقعا حقش طلا بود توانایی‌ها خود را به رخ حریفانش بکشد.

نماینده تکواندو ایران در وزن 53- کیلوگرم الهه شیدایی است؛ اولین اعزامش تورنمنت کره‌جنوبی بود و در این رقابت‌ها با نفر اول جدول که طلای جهان داشت، مبارزه کرد.او دو راند جلو بود و شاید به تجربه این بازیکن باخت؛ الهه دختر با استعداد و نترسی است که برایش مهم نیست چه کسی مقابلش حضور دارد و توانایی خود را نشان می‌دهد و اگر نتیجه را واگذار کند شاید به اشتباهات فردی و کم تجربگی‌اش باشد.

در وزن 57- کیلوگرم پریسا جوادی تکواندوکاری با تمرکز بالا است و با توجه به اینکه خیلی خوب حرف گوش می دهد و با مربی ارتباط می‌گیرد باعث می‌شود مبارزه او را کنترل کنیم.من به پریسا امیدوارم چراکه تواناییش را نشان داده و ثابت کرده هیچوقت در مبارزات کم نمی‌آورد.

ملیکا میرحسینی نماینده وزن 67- کیلوگرم تکواندوکاری است که هر برنامه‌ای به او می‌دهیم به خوبی اجرا می‌کند و می‌تواند در میدان مبارزه به خوبی تصمیم بگیرد.

زهرا پوراسماعیل در وزن 67+ کیلوگرم نیز تواناییی زیادی دارد اما متاسفانه گاهی بازی را روانی واگذار می‌کند، در حالی که از نظر فنی می‌تواند خیلی بهتر از نامداران مبارزه کند. زهرا اگر به تواناییش ایمان داشته باشد می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.



تاريخ  ارسال:دوشنبه 22 مرداد 1397 - 06:32

کد:83118-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool