جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

سروی: توان فنی دختران تکواندو بیشتر از چیزی بود که به نمایش گذاشتند/ برنامه‌ریزی فدراسیون در بخش بانوان به ثمر نشسته‌ است



شناسه خبر: 78582   يكشنبه 13 خرداد 1397 - 10:16

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: بچه‌ها در این دوره عملکرد بهتری نسبت به ادوار گذشته داشتند؛ از تلاشی که برای کسب نتیجه کردند راضی هستم اما اعتقاد دارم توان بچه‌های ما خیلی بیشتر از چیزی بود که در میدان قهرمانی آسیا دیدیم و می‌توانند در آینده بسیار موفق‌تر عمل کنند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم‌ملی تکواندو دختران کشورمان در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد با کسب یک مدال نقره، دو برنز و 22 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرد و این مهم در حالی حاصل شد که در دوره گذشته دختران با 3 مدال برنز و 14 امتیاز رده هفتمی را به خود اختصاص داده بودند.

زهرا سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو در خصوص عملکرد تیم‌ملی دختران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ارتقای فنی و روند رو به رشد بانوان کاملا محسوس و مبارزات دختران نشان از توان فنی بالای آنها داشت و به راحتی می‌توان متوجه شد که به لحاظ تکنیک و تاکتیک چیزی کم نداشتند. دوره قبل با 14 امتیاز در رده هفتم قرار گرفتیم اما در این دوره با 22 امتیاز جایگاه پنجمی را به خود اختصاص دادیم و قطعا اگر یکی از مدال‌ها دختران تبدیل به طلا می شد که اصلا هم دور از دسترس نبود می‌توانستیم بر سکوی نایب قهرمانی بایستیم. بچه‌ها در این دوره توانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند و من نیز به نسبت دوره قبل راضی هستم. هرچند که دختران ما تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را کسب نمایند اما اعتقاد دارم توان بچه‌های ما خیلی بیشتر از چیزی بود که در میدان قهرمانی آسیا دیدیم.





مدیرفنی تیم ملی تکواندو بانوان افزود: زهرا پوراساعیل در نخستین حضورش در میدان آسیایی بزرگسالان موفق شد "ژانگ" چینی که دو طلای بازی‌های المپیک و مدال جهانی را در کارنامه دارد شکست دهد. زهرا بعد از یک مبارزه سخت با دیگر نماینده چین که انرژی زیادی از او گرفته بود بلافاصله و بدون کوچکترین استراحتی برای مسابقه نیمه‌نهایی وارد زمین شد و تنها علت اینکه نتوانست در این پیکار پیروز باشد این بود که فرصتی برای ریکاوری نداشت و اعتراض ما نیز بی تاثیر بود. ملیکا میرحسینی برابر "یونفی" چینی حریف قدرتمند و قهرمان فینال گرندپری 2017 و نایب قهرمان گرنداِسلم 2017 با وجود مصدومیت و آسیا جدی با فکر مبارزه کرد و تنها با یک اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کرد. علیزاده در این رقابت‌ها بیشتر به لحاظ روحی آمادگی نداشت تا به لحاظ فنی! کیمیا بعد از بازی های المپیک و قبل از تاریخ‌سازی در جهان پای راست خود و در فاصله مسابقات جهانی تا آسیایی پای چپ خود را عمل کرد و در ادامه هم بیماری سخت را با دوران نقاهت طولانی پشت سر گذاشت و پس از حضور در مسابقات انتخابی‌ موفق به کسب جواز حضور در اردو شد. اگر پزشکان می‌گفتند شرایط حضور را ندارد ما اصلا او را اعزام نمی‌کردیم اما توانست با لطف خدا و همت خودش دست خالی از این رقابت‌ها برنگردد و مدالی ارزشمند را کسب کند. اخوان نیز که از طریق مسابقات کسب سهمیه در این رقابت‌ها شرکت کرده بود به بی‌تجربگی خود باخت و در حالیکه تنها سه ثانیه باقی مانده بود با تمرکزبه تابلو نتایج نتیجه را واگذار کرد؛ ناهید کیانی نیز با شایستگی به فینال راه پیدا کرد و در این مرحله نیز تا راند سوم برابر حریف قدرتمند کره‌ای 12 امتیاز جلو بود که همه این موارد نشان از توان فنی دختران تکواندو ایران دارد.





سروی اینطور ادامه داد: پس از قرعه کشی با توجه به اینکه بچه‌های ما رنک بالایی نداشتند رودر روی نامداران جهان قرارگرفته و اولین بازی آنها حکم فینال را داشت که این کار بچه‌ها را سخت‌تر می‌کرد. آنها از کنار حریفان قدرتمند توانستند با برنامه و فکر عبور کنند و این برای ما بسیار ارزشمند است. با افتخار می‌گویم برنامه ریزی فدراسیون به ثمر نشسته و انشالله با حمایت‌های دوچندان دختران ما بتوانند امتیازات بیشتری کسب کنند و در جدول مبارزات، با رنک بالا در جایگاه خوبی قرار گرفته تا انقدر بر روی حریفان قدرتمند در رقابت‌های نخست متمرکز نشوند.

وی افزود: علاوه بر بحث فنی که خیلی مهم است در شیاپ‌چانگ، مبارزی موفق است که "تفکر برنده" داشته باشد. قطعا آن شخص پیروزمیدان است و ما باید این بخش را نیز به صورت جدی دنبال کنیم تا انشالله تجربه‌ای برای حضوری موفق‌تر در بازی‌های آسیایی 2018 باشد. دختران روندی رو به رشد، آهسته و پیوسته‌ داشتند و اینکه انتظارات مردم، جامعه ورزش و به ویژه خانواده تکواندو از بخش بانوان به قدری بالا رفته است قطعا کار ما را سخت‌تر و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به ارتقاء رنکینگ دختران گفت: با توجه به اهمیت رنک و اینکه جایگاه تکواندوکاران در جدول مبارزه با وجود رنک بهتر خواهد شد؛ حضور در تورنمنت ها و رویدادهای رسمی را به صورت جدی تر پیگیری می‌کنیم. دختران تکواندو نیازمند این هستند که وارد گردونه گرندپری شوند و وقتش رسیده تا پشتوانه سازی در تمامی اوزان را آغاز کنیم.

سروی در ادامه با بیان اینکه حضور ملی‌پوشان در لیگ ارتقا سطح فنی رقابت‌ها را به همراه داشته است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملی‌پوشان موظف هستند در لیگ شرکت کنند در چند ساله اخیر مبارزات جذابی را شاهد بودیم اما قطعا هدفمان حضوری موفق در بازی‌های المپیک، جهانی و آسیایی است و باید با ورزشکاران‌مان حرفه‌ای تر برخورد کنیم.

سروی در خصوص حضور دختران کشورمان در بازی‌های آسیایی گفت: این رقابت‌ها در5 وزن برگزار می‌شود و با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیایی در 3 وزن مدال کسب کردیم؛ در وزن ناهید کیانی، کیمیا علیزاده و زهرا پوراسماعیل تکلیف مشخص است؛ در دو وزن دیگر نیز باتوجه به اینکه مدالی نداشتیم مسابقات انتخابی را برگزار خواهیم کرد تا تمامی نفرات مدعی به رقابت بپردازند و شخصی که توانایی فنی خود را به اثبات رسانده هوگوی تیم‌ملی را بپوشد.

وی افزود: مدت زمان برای حضور نفرات جدید و آماده سازی آنها برای شرکت در بازی‌های آسیایی بسیار کوتاه است اما در صورت اثبات توانایی نمی‌توانیم این فرصت را از آنها بگیریم؛ بچه‌ها نیز نباید فراموش کنند که باید به صورت حرفه‌ای تمرینات خود را پیگیری کنند.

نایب رییس بانوان اینطور ادامه داد: خدابنده هم وزن پوراسماعیل است و جزء تکواندوکارانی است که همواره به توانمندی او اعتقاد دارم؛ اکنون هم به لحاظ فنی و روانی آماده حضور در تیم‌ملی است اما با توجه به عدم حضور در انتخابی و اینکه زهرا عملکرد خوبی در قهرمان آسیایی داشته حضور در بازی‌های آسیایی حق زهرا است و اکرم نیز با توجه به رنک بالا و توانایی فنی می‌تواند یکی از سرمایه‌های بانوان برای حضور در گرندپری باشد.

سروی در پایان گفت: در ورزش باید حرفه‌ای عمل کرد و می‌بایست تمامی آیتم‌ها به صورت تخصصی پیگیری شود تا یک ورزشکار بتواند نتیجه خوبی کسب نماید. از رسانه‌ها می‌خواهم حمایت‌های خود را ادامه دهند و به ما کمک کنند تا در ادمه راه نیز دختران نتایج خوبی را رقم بزنند. تمامی تکواندوکاران در میدان مبارزه از جان مایه می‌گذارند و شاید بسیاری وقت‌ها حق نباشد که با یک نتیجه نامطلوب تمام تلاش بچه‌ها را زیر سوال ببریم و نادیده بگیریم. من به توانمندی دختران و کادرفنی ایمان دارم و تمام تلاشمان را می‌کنیم در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را کسب کنیم.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 13 خرداد 1397 - 10:16

کد:78582-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool