سه شنبه 29 اسفند 1402

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

خانلرخانی: رقابت‌های آسیایی پاراتکواندو یک رویداد جهانی کوچک است



شناسه خبر: 78375   شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 11:39

سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان گفت: ملی‌پوشان پاراتکواندو با غیرت، تلاش و همدلی در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 – ویتنام حضور پیدا می‌کنند تا علاوه بر تکرار قهرمانی دوره گذشته عملکرد بهتری را در این دوره به نمایش بگذارد.


تیم ملی پاراتکواندو کشورمان از 5 اسفندماه اردوی خود را به منظور حضور در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کرد؛ این تیم به منظور آمادگی هرچه بیشتر ابتدای فروردین‌ماه در مسابقات قهرمانی آفریقا شرکت کرده و موفق به کسب عنوان قهرمانی شد؛ پس از استراحتی کوتاه مدت تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌های رقابت‌های آسیایی از روز 21 فروردین‌ماه پیگیری و امشب (شنبه–29 اردیبهشت‌ماه) راهی ویتنام می‌شود.

پیام خانلرخانی سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: اردوی تیم از دهه اول اسفندماه برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شد؛ هوگوپوشان دو مرحله اردو را پشت سر گذاشتند. در پایان مرحله نخست راهی رقابت‌های قهرمانی آفریقا شدیم و بچه‌ها علاوه بر کسب عنوان قهرمانی محک جدی خوردند. پس از آن تمرینات رابه صورت فشرده پیگیری کردیم و انشالله امشب راهی رقابت‌های آسیایی می‌شویم.

وی افزود: بچه‌ها پیشرفت خوبی داشتند و در این مدت توانستند رضایت کادرفنی را جلب کنند؛ انشالله بتوانند در میان مدعیان قهرمانی توانایی خود را به رخ حریفانشان بکشند. 3 هوگوپوش نیز از طریق مسابقات قهرمانی کشور موفق شدند جواز حضور در اردو را کسب نمایند.

سرمربی جوان و خوش سابقه کشورمان تصریح کرد: ما به دنبال سرمایه‌گذاری و پشتوانه‌سازی در بخش پاراتکواندو هستیم با آینده‌نگری سعی داریم به تدریج نفرات جدید را در سال‌های آینده جایگزین قهرمانان خوب این بخش نماییم. پیشرفت نفراتی که به تازگی به تیم تزریق شده‌اند با توجه به اینکه تجربه‌ای نداشتند، خوب بوده و امیدوارم با وجود اینکه اینکه کار سختی پیش رو دارند بتوانند در نخستین حضور خود مدال بدست آورند.

خانلرخانی با اشاره به حضور نخستین نماینده بانو در این دوره از رقابت‌ها گفت: برای اولین بار است که یک بانوی ایرانی در بخش پارا اعزام می‌شود؛ این تکواندوکار از اراده، انگیزه و توانایی خوبی برخوردار است و هم در زندگی شخصی و بخش های هنری و هم در بخش ورزش هدفمند پیش می‌رود؛ امیدوارم بتواند اولین مدال پاراتکواندو را در بخش بانوان کسب نماید و انشالله باعث شود تا دیگر بانوان نیز با انگیزه در این رشته حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بیشتر مسابقات کشورهای پرقدرتی همچون آذربایجان، روسیه و ترکیه از نفرات خوبی در بخش بانوان برخوردارند این کار تیم ما را با توجه به اینکه نماینده نداریم سخت‌تر می‌کند و در چندین رویداد با وجود مدال‌های خوشرنگی که کسب کردیم موفق نشدیم در مجموع عنوان قهرمانی کسب کنیم چراکه تعداد مدال کشورهای دیگر بیشتر بوده است. انشالله در آینده تیم بانوان نیز تشکیل شود و امیدوارم این حضور آغاز خوبی برای دختران پاراتکواندو ایرانی باشد.

سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان در ادامه با بیان اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا حکم یک رویداد جهانی کوچک را دارد، گفت: با توجه به اینکه در رقابت‌های قاره‌ای از قاره‌های دیگر می‌توانند حضور داشته باشند این رقابت‌ها را می‌توان تا حدودی همانند مسابقات جهانی تلقی کرد. با توجه به اینکه در قاره خودمان حضور داریم با کسب مدال طلا می‌توانیم 40 امتیاز بگیریم و بچه‌ها باید تمام تمرکزشان را بگذارند تا بتوانند امتیاز این رویداد را به نام خود ثبت نمایند. ما در سال‌جاری رویدادهای زیادی پیش‌رو نداریم برهمین اساس تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز در این مسابقات گذاشته‌ایم.





خانلرخانی در ادامه با اشاره به تك تك اعضاي تيم گفت:

مهدی پوررهنما پسر فوق العاده حرفه‌ای و با انضباطی است و من از حالا برایش طلای پاراالمپیک را پیش بینی می کنم؛ اما برای کسب این مدال باید تا بازی‌های پارالمپیک نیز همینطور پرقدرت ظاهر شود و غرور را از خود دور کند؛ بهترین‌های دنیا در وزن مهدی حضور داشته و او کار سختی پیش رو دارد؛ چناچه غفلت کند جایگاهش را از دست می‌دهد. انشالله همانند گذشته توانمند این دو سال را پشت سر بگذارد. من بهترین‌ها را برایش پیش‌بینی می‌کنم چراکه لیاقتش را دارد.

اصغر عزیزی پسر بی آلایش تیم‌ملی که می تواند بهترین مدال‌ها را در المپیک کسب کند به شرطی که تمام تمرکزش را بر تمرین بگذارد؛ هوگوپوشی است که با اراده و جنگندگی می‌تواند نتیجه بازی را عوض کرده و حریفانش را زمین‌گیر ‌کند؛ امیدوارم با تسلط دوچندان بتواند مدال المپیک را به کارنامه خود اضافه نماید.

حامد حق شناس بازیکن زیرک و آینده نگری است، انشالله بتواند در نخستین حضور اولین مدال آسیایی را کسب کند؛ در این وزن دو بازیکن خوب داریم و انشالله مدال‌های خوشرنگی را بدست آورند.

سعید صادقیان‌پور پسر فوق العاده دوست داشتنی تکواندو است و اگر تمرکزش را کمی بیشتر کند می‌تواند طلای دوه گذشته خود را تکرار کند. سعید فوق العاده با تعصب است و کسی نمی تواند به راحتی شکستش بدهد.

محمدرضا شعبانی هوگوپوش بسیار محجوبی است و اگر به خود اعتماد کند می‌تواند اولین مدال طلا آسیا را در کارنامه خود ثبت نماید؛ انشالله توانایی خود را باور داشته باشد چراکه کسب مدال برای او دور از دسترس نیست.

احمد نریمانی پسر بامعرفت پاراتکواندو که باید سعی کند به خود اعتماد کند و تواناییش را در مسابقات نشان دهد؛ احمد تمرینات را خیلی جنگنده و پرتلاش پشت سر گذاشت و با ایمان به خود می تواند طلای دوره قبلش را تکرار کند.

مهدی بهرامی آذر از تکواندوکاران باتعصبی است که با توجه به مشکلی که برایش پیش آمده وارد پاراتکواندو شده و طی این یک سال از طریق مسابقات قهرمانی کشور وارد اردو شده است؛ امیدوارم با مدالی خوشرنگ به ایران بازگردد چراکه دور از دسترس نیست و قطعا این توانایی را دارد.

علیرضا بخت پسر با ادب و جوانترین نماینده پاراتکواندو است که در وزن سختی مبارزه دارد اما اگر بخواهد می تواند در اولین تجربه بهترین عملکرد را داشته باشد؛ علیرضا تمام تلاشش را کرده و دلم می‌خواهد دست پر از این رویداد بازگردد.

مهدی کردلو در این مدت خیلی تلاش کرده و پیشرفت خوبی داشته است؛ باید تمرکزش را بر کسب مدال بگذارد و به این باور را داشته باشد که می تواند نتیجه خوبی بدست آورد.

مهتاب نبوی چند سالی است در تکواندو فعالیت می‌کند؛ سابقه کمی دارد اما می‌تواند با تلاش و تمرینات استرس را از خود دور کند و اولین مدال بانوان را کسب کند.

وی در پایان گفت: تمام سعی خود را می‌کنیم تا انشالله بهترین عملکرد را داشته باشیم و بار دیگر بر سکوی قهرمانی آسیا بایستیم. امیدوارم با توجه به اینکه نخستین تیم در این رقابت‌ها هستیم بتوانیم با بهترین نتیجه به دیگر تیم‌ها انگیزه دهیم و در هر سه بخش کیوروگی، پومسه و پاراتکواندو عنوان نخست را کسب کنیم.



تاريخ  ارسال:شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 11:39

کد:78375-1402




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool