جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

سروی: عادت داریم ناکامی‌ها را بزرگ کنیم تا موفقیت‌ها دیده نشود/ به حرمت مردم، عذرخواهی کمترین کار ممکن بود



شناسه خبر: 77085   سه شنبه 28 فروردين 1397 - 11:30

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: متاسفانه ما در ایران عادت داریم آنقدر ناکامی‌ها را بزرگ کنیم تا دیگر موفقیت‌ها دیده نشوند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، زهرا سروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد دختران تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: هدف‌گذاری اول ما کسب سهمیه المپیک نوجوانان بود که خدا را شکر موفق شدیم قبل از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان هر سه سهمیه ممکن را کسب کنیم. این اتفاق در حالی رقم خورد که تنها دو کشور ایران و روسیه موفق شدند در دو بخش پسران ودختران هر 6 سهمیه لازم را به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما در ایران عادت داریم آنقدر ناکامی‌ها را بزرگ کنیم تا دیگر موفقیت‌ها دیده نشوند. واقعا کسب سهمیه المپیک بسیار سخت بود اما خدا را شکر موفق شدیم 100 درصد کسب سهمیه لازم را کسب کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو، در خصوص ناکامی تیم نوجوانان دختر تکواندو عنوان کرد:در این چند روز بررسی کاملی انجام دادیم اما قطعا نیاز است تا نقطه نظرات جمعی را نیز در این زمینه شنیده تا نظر کلی خود را ارائه کنیم. در نگاه اول بررسی دلایل ناکامی تیم ملی مشخص شد حدود 80 درصد ترکیب تیم ما را نونهالانی تشکیل می‌دادند که برای اولین بار در میادین بزرگ جهانی حضور پیدا می‌کردند.

سروی با اعلام حضور روانشناس در کنار تیم نوجوانان، گفت: ما با حضور روانشناس در اردوهای تیم ملی تلاش کردیم تا بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم تا آنها بتوانند 100 درصد توانایی خود را ارائه کنند که به نظر می‌رسد در این رده سنی جواب نداده است. از طرف دیگر نباید فراموش کنیم کشورهای دیگر دست روی دست نگذاشتند و همه به دنبال موفقیت هستند.

وی ادامه داد: وقتی ورزشکاری در رده سنی نوجوانان قبل از حضور در مسابقات جهانی حضور در 15 تورنمنت را پشت سر گذاشته باشد قطعا با ورزشکاران ما از لحاظ تجربه قابل مقایسه نیست چرا که بارها و بارها میادین بین المللی را تجربه کرده است. تیم ما در ترکیه عملکرد خوبی داشت اما سرمایه‌گذاری در رشته تکواندو در چند کشور خاص بیش از حد ممکن است. کسب عنوان قهرمانی سخت است اما حفظ سکو سخت‌تر است. من به توانمندی دختران تکواندو ایران اعتقاد دارم و مطمئن هستم در آینده که چندان دور نیست مجددا سکوی قهرمانی جهان را کسب خواهیم کرد.

مدیر فنی تیم های ملی بانوان در خصوص اینکه با نتایج کسب شده در مسابقات نوجوانان جهان احتمال افت فنی و روحی بازیکنان موفق به کسب سهمیه المپیک نیز خواهد شد، گفت: نباید فراموش کنیم 5 بازیکن ما پای سکو مسابقات خود را واگذار کردند و به مدال نرسیدند. اعتقاد دارم آماده کردن بازیکنان برای المپیک آرژانتین نیز به مدیریت فدراسیون و مربیان تیم ملی بستگی دارد تا با ریکاوری مناسب عملکرد قابل قبولی در المپیک داشته باشند.

سروی در خصوص عذرخواهی‌اش بابت نتایج تیم تکواندو نوجوانان تصریح کرد: متاسفانه هنوز در کشور ما عذرخواهی جا نیفتاده است اما به عنوان مسئول بانوان فدراسیون تکواندو عذرخواهی بابت نتایج تیم نوجوانان را حداقل کار ممکن می‌دانم و اعتقاد دارم به حرمت مردم باید این کار را انجام می‌دادم.

وی در خصوص آینده فاطمه صفرپور در راس تیم تکواندونوجوانان خاطر نشان کرد: در این زمینه کمیته فنی تصمیم گیرنده است اما نظر شخصی خودم این است که ما تلاش کردیم به مربیان شهرستانی اعتماد کنیم. در حالی که کار حرفه‌ای تکواندو در برخی شهرستان‌ها راه نیفتاده بود ما بستری را فراهم کردیم تا در استان‌ها کار حرفه‌ای صورت بگیرد.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: به مربیان شهرستانی اعتماد کردیم و فضا دادیم. حالا نیز اعتقاد دارم در خصوص صفرپور که تا دیروز بهترین مربی جهان در رده‌ها پایه بوده است باید منطقی تصمیم بگیریم. کادرفنی ما از دو رویداد کسب سهمیه و قهرمان جهانی در یکی 100 درصد موفق بوده است و در دیگری با ناکامی امتیازات لازم را کسب نکرده است. نباید به خاطر اینکه در یکی از هدف‌های مدنظر نتایج خوبی حاصل نشده است تجربه بین‌المللی صفرپور را که در طی سال‌ها اندوخته است نادیده بگیریم و احساسی تصمیم گیری کنیم.



تاريخ  ارسال:سه شنبه 28 فروردين 1397 - 11:30

کد:77085-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool